مرد نظافتچی بعد از رفت‌وآمد به خانه زنی تنها به طمع سرقت پول و طلاهایش او را با شلیک گلوله به قتل رساند.

متهم

متهم که با پول‌های سرقتی برای خوشگذرانی به ترکیه سفر کرده بود در بازگشت از سفر دستگیر شد. به گزارش همشهری، بامداد ۲۱آذرماه به قاضی جنایی پایتخت خبر رسید که زنی در آپارتمانش به قتل رسیده است. دقایقی بعد مأموران با حضور در محل وقوع جنایت با جسد زنی حدودا ۵۵ساله روبه‌رو شدند که با شلیک ۲گلوله به قتل رسیده بود. دختر مقتول نخستین فردی بود که جسد را دیده و با پلیس تماس گرفته بود. او به مأموران گفت: مادرم سال‌ها قبل از پدرم جدا شده بود و ما با هم زندگی می‌کردیم. شب قبل به خانه خواهرم رفته بودم اما امروز وقتی به خانه برگشتم دیدم که مادرم به قتل رسیده است.

شواهد نشان می‌داد از محل جنایت مقداری پول و طلا سرقت شده است و از همان زمان تحقیقات برای شناسایی عامل جنایت آغاز شد. شواهد نشان می‌داد از مدتی قبل یک کارگر خدماتی گاهی به خانه مقتول می‌آمده و کارهای نظافت خانه را انجام می‌داده، اما مدتی است دیگر از او خبری نیست. به همین دلیل بود که نام وی به‌عنوان نخستین مظنون مطرح شد. در جریان تحقیقات درباره این مظنون ۲۰ساله معلوم شد که وی چند روز قبل به ترکیه رفته است. این احتمال وجود داشت که او برای دور ماندن از دسترس مأموران به ترکیه فرار کرده باشد.

با وجود این ۱۵روز بعد معلوم شد که او دوباره به کشور برگشته است. به این ترتیب مأموران با شناسایی مخفیگاه او در حوالی میدان رهبر روز سه‌شنبه توانستند در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کنند. مأموران در بازرسی از مخفیگاه متهم توانستند یک قبضه اسلحه کمری کشف کنند و شواهد نشان داد اسلحه کشف شده همان اسلحه‌ای است که مقتول با آن به قتل رسیده است. به این ترتیب بازجویی‌های تخصصی از متهم آغاز شد.

او درباره انگیزه‌اش از قتل زن میانسال گفت: چندماه پیش بود که در فضای مجازی برای انجام کار در منزل آگهی منتشر کرده بودم تا اینکه مقتول برای نظافت خانه‌اش با من تماس گرفت. از آن به بعد هفته‌ای یک مرتبه به آنجا می‌رفتم. در همان رفت‌وآمدهای اول بود که فهمیدم زن میانسال مقدار زیادی پول و طلا در خانه‌اش دارد و نقشه سرقت از آنجا را کشیدم. ابتدا با یکی از دوستانم در غرب کشور تماس گرفتم و از او خواستم برایم یک کلت کمری تهیه کند.

چند روز بعد وقتی اسلحه را تحویل گرفتم برای نظافت به خانه زن میانسال رفتم. او مثل بیشتر اوقات تنها بود. سراغش رفتم و با اسلحه ۲ گلوله به سویش شلیک کردم. گلوله اول به بالش و گلوله دوم به سرش برخورد کرد و جانش را از دست داد. در ادامه هرچه پول و طلا در خانه بود سرقت کردم و گریختم. متهم درباره سرنوشت پول‌ها و جواهرات مسروقه گفت: حدود ۷۰میلیون تومان پول به‌دست آورده بودم که با آنها به ترکیه سفر کردم و چند روزی خوشگذرانی کردم اما بعد به تهران برگشتم و سرانجام دستگیر شدم.

سرهنگ علی ولیپورگودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: هم‌اکنون متهم با صدور قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه۲۷ تهران در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

کد خبر 428148

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha