تازه‌ترین عملیات پلیس آگاهی پایتخت به دستگیری ۱۹۳نفر از مجرمان منجر شد.

دستگیری 193نفر از مجرمان

به گزارش همشهری، سردار حسینی رحیمی صبح دیروز در محوطه پلیس آگاهی تهران حاضر شد و درخصوص دستاوردهای این طرح گفت: ششمین مرحله از طرح دستگیری سارقان حرفه‌ای طی ۴۸ساعت به اجرا درآمد و ۱۹۳نفر از مجرمان حرفه‌ای، باندی و محکومان فراری که در قالب ۴۶باند اقدام به ارتکاب جرایم مختلف کرده بودند، دستگیر شدند.

سردار رحیمی با بیان اینکه ۲۳درصد از دستگیرشدگان معادل ۶۲نفر از آنان اقدام به سرقت به عنف و زورگیری کرده بودند، گفت: تاکنون ۶۸۰فقره سرقت و زورگیری از سوی این افراد کشف شده است که تحقیقات برای کشف دیگر جرایم نیز ادامه دارد. همچنین ۳۴نفر از دستگیرشدگان که در قالب ۱۰باند دست به سرقت از مغازه و اماکن می‌زدند، تاکنون به ۱۷۵فقره سرقت از منزل و اماکن اعتراف کرده‌اند. بقیه نیز در زمینه سرقت خودرو، موتور، لوازم داخل خودرو، قاچاق و کلاهبرداری فعالیت داشتند.

  • جشن پس از سرقت ۷۰میلیاردی 

«اگر خانه را ترک می‌کنید یکی از چراغ‌ها را روشن بگذارید، سارقان خانه‌هایی را که چراغشان خاموش باشد شناسایی کرده و آنجا را خالی می‌کنند.» این، توصیه یکی از سارقان منزل به شهروندان است که چند وقت پیش اعضای این گروه به‌صورت اتفاقی وارد خانه‌ای حوالی عباس‌آباد شدند و ۷۰میلیارد تومان اموال صاحبخانه را سرقت کردند. اعضای این گروه ۵نفر بودند که ۲ نفر از آنها نقش زاغ‌زن را بازی می‌کردند و ۳نفر دیگر برای سرقت وارد خانه‌ها می‌شدند. آنها اوایل امسال سرقت‌های خود را شروع کردند و می‌گویند بیش از ۱۱خانه را در سطح شهر تهران خالی کرده‌اند. در ادامه گفت‌وگوی همشهری با سرکرده این باند را که جوانی ۳۲ساله است می‌خوانید.

  • خانه‌ای را که می‌گویی ۷۰میلیارد تومان پول در آنجا گیرتان آمد از قبل شناسایی کرده بودید؟

نه. کاملا اتفاقی وارد آنجا شدیم و با دیدن آن همه طلا، سکه، ارز و تابلو فرش‌های نفیس ذوق‌زده شدیم. راستش را بخواهید شگرد ما این است که فقط خانه‌هایی را که چراغشان خاموش بود شناسایی می‌کردیم. زنگ را می‌زدیم اگر خانه نبودند با شکستن قفل وارد آنجا می‌شدیم. خیلی راحت قفل در را می‌شکستیم؛ حتی درهای ضدسرقت. آن شب هم مثل تمام خانه‌ها وارد خانه‌ای شدیم که طبقه اول بود. وقتی یک‌راست سراغ کمدها رفتیم با دیدن آن همه پول، طلا، ‌دلار و ساعت‌های طلا، شمش و ... حسابی غافلگیر شدیم. گویا صاحبخانه در کار خرید و فروش طلا و جواهر بود. همه را سرقت کردیم و با خود داخل وانتی که داشتیم بردیم.

  • با اموال سرقتی چه کردید؟

همه را به مالخر فروختیم. پولش را تقسیم کردیم. می‌خواستیم خودروی مدل بالا و خانه بخریم. بخشی از پول را هم قرار بود سرمایه‌گذاری کنیم که دیگر دست به دزدی نزنیم؛ چون واقعا از دزدی خسته شده بودیم اما خب خیلی زود شناسایی و دستگیر شدیم.

  • چطور شناسایی شدید؟

یکی از همدستانم خرابکاری کرد و کار دستمان داد. درواقع ما را دور زد. آن شب داخل یکی از کمدها تعدادی ساعت طلا دیده بود که به روی خودش نیاورد و به ما نگفت. همان شب نقشه کشید تا روز بعد به آنجا برود و ساعت‌ها را سرقت کند. گویا او فردای همان شب به آن خانه رفته و حدود ۴۰۰عدد ساعت طلا سرقت کرده بود که بعضی از ساعت‌ها حدود ۱۰۰تا ۲۰۰میلیون تومان ارزش داشت. او ساعت‌ها را در سایت دیوار آگهی کرد تا بفروشد که همین باعث شد به‌خاطر خاص بودن ساعت‌ها پلیس به ما برسد و گیر بیفتیم.

  • به‌جز این مورد چند سرقت دیگر انجام دادید؟

حدود ۱۱تا. در بقیه سرقت‌ها بین ۵۰تا ۱۵۰میلیون گیرمان می‌آمد. تنها در این مورد حسابی جیب‌هایمان پر از پول شد. حتی آن شب پس از سرقت ۷۰میلیاردی جشن گرفتیم. ۲ روز بعد از آن به شمال رفتیم و حسابی با پول‌ها خوش گذراندیم.

  • سابقه داری؟

سابقه دارم که دزدی می‌کنم؛ چون هیچ‌کس به یک سابقه‌دار کار نمی‌دهد. چندین بار قبل از این به زندان رفته‌ام. به جرم سرقت، ‌درگیری، شرب خمرو... حتی به‌خاطر زندان رفتنم همسرم طلاق گرفت و به همراه دخترم رفت. اما این‌بار می‌خواهم توبه کنم و اگر آزاد شوم دیگر دست به خلاف نزنم. اما یک توصیه به مردم دارم. برای اینکه در دام سارقان منزل گرفتار نشوند این نکات را رعایت کنند؛ اول اینکه چراغ خانه‌هایشان اگر خانه نیستند، روشن باشد. حفاظ مطمئن با چند قفل استفاده کنند. طلا در خانه نگه ندارند چون ما در برخی از سرقت‌ها طلاها را جاهایی پیدا کردیم که عقل جن هم به آنجاها نمی‌رسید.

  • کجا؟

یکی داخل کیسه برنج پنهان کرده بود، دیگری داخل یخچال، یکی از آنها حتی داخل ظرف آب درون فریز گذاشته بود که آن را هم دوستم اتفاقی دید. وقتی خیلی تشنه بود در فریزر را باز کرد تا آب یخ بخورد همانجا چشمش به طلاها افتاد، یکی دیگر داخل پودرهای ماشین لباسشویی و... برای همین مردم بدانند اگر هر کجا پنهان کنند ما پیدا می‌کنیم؛ حتما.

  • مالباخته‌ای که سارق مسلح شد

اسلحه شکاری را به‌دست گرفت و رو به خبرنگاران کرد و گفت: اسلحه را روی شقیقه طعمه‌هایم می‌گذاشتم و تهدید می کردم که اگر خواسته ام را اجرا نکنند ماشه را می‌کشم و نقشه سرقت را اجرا می‌کردم. این سارق با تهدید اسلحه دست به سرقت موتور، خودرو و زورگیری از طعمه‌هایش می‌زد.

  • انگیزه‌ات از سرقت چه بود؟

بدهی بالا آورده بودم. آن هم یک و نیم میلیارد تومان. درواقع خودم مالباخته‌ام. فرد شیادی سرم را کلاه گذاشت و یک میلیاردونیم پولم را برد. او خانه‌هایی را که در شمال تهران بود شناسایی می‌کرد؛ ‌خانه‌هایی که صاحبانشان اغلب خارج از کشور بودند. می‌گفت در اداره‌های دولتی آشنا دارد و برایشان سند می‌گیرد تا بفروشد. به این بهانه از من پول گرفت و می‌گفت با فروش خانه‌ها پول خوبی گیرت می‌آید اما یک دفعه غیبش زد. من ماندم با این همه طلبکار چون در کار لاستیک‌فروشی هستم و چک‌های مشتریان را خرج کرده بودم. این شد که پا در دنیای سارقان گذاشتم چون دیگر چاره‌ای نداشتم.

  • با چه شگردی؟

یک اسلحه شکاری خریدم و پس از شناسایی افرادی که موتور و خودروهایشان را در سایت دیوار آگهی کرده بودم، با آنها تماس می‌گرفتم و نقش خریدار را بازی می‌کردم. بعد با فروشنده‌ها قرار می‌گذاشتم و با تهدید اسلحه، ‌موتور یا خودروهایشان را سرقت می‌کردم و به مالخر می‌فروختم.

  • کلاهبرداری ۲میلیاردی با فروش پورشه

نقشه‌ای کشیدند که فکر می‌کردند مو لای درزش نمی‌رود. به خیال خودشان تصور می‌کردند هرگز دستگیر نمی‌شوند اما خیلی زود گیر افتادند. اعضای باندی که در تازه‌ترین عملیات پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند با ترفندی خاص خودروهای لوکس مانند پورشه، بنز، ب‌ام و، هیوندا و... را با مدارک جعلی می‌فروختند و میلیاردها تومان پول به جیب می‌زدند. گفت‌وگوی همشهری با سرکرده باند را می‌خوانید:

  • از شگردتان بگو؟

در سایت دیوار می‌گشتیم و خانه‌هایی را که برای اجاره در شمال تهران بود پیدا می‌کردیم. بعد افرادی را شناسایی کرده و با پرداخت ۲۰تا ۳۰میلیون به آنها مدارک هویتی‌شان را می‌گرفتیم. با مدارک آنها خانه مبله در شمال تهران را اجاره می‌کردیم. مرحله بعد این بود که به شرکت‌هایی که خودروی مدل بالا اجاره می‌دادند زنگ می‌زدیم و با مدارک هویتی همان افراد خودرو را تحویل می‌گرفتیم و  در نهایت با مدارک هویتی افراد و سند جعلی، خودروهای اجاره‌ای را می‌فروختیم.

  • چند مورد سرقت با این شگرد انجام دادید؟

۴یا ۵ مورد بود. خودروهای پورشه، بنز، ب‌ام و و لندکروز که حدود ۲میلیارد تومان پول به جیب زدیم. چون پول کامل ماشین را از فرد خریدار نمی‌گرفتیم، معمولا بخشی از پول را به‌عنوان بیعانه می‌دادند و خودرو را تحویل می‌گرفتند و بقیه هم موکول می‌شد به روز سند زدن که دیگر ما فراری می‌شدیم اما خب در نهایت با ردیابی‌ها شناسایی شدیم.

  • سابقه داری؟

نه من لیسانس حقوق و فوق‌لیسانس مدیریت بازرگانی دارم. کارم بازرگانی بود اما با این گرانی‌های اخیر ورشکست شدم.

  • نقشه سرقت از زن صراف

زن جوان کارمند یک صرافی در پایتخت بود و ۲ مرد آشنا که خبر داشتند او مقداری دلار در خانه دارد نقشه سرقت آن را کشیدند اما خیلی زود لو رفتند و در تازه‌ترین طرح پلیس آگاهی پایتخت گیر افتادند. گفت‌وگوی همشهری با طراح نقشه سرقت را می‌خوانید:

  • زنی را که کارمند صرافی بود می‌شناختی؟

با شوهرش دوست بودم. او بچه محلمان بود که گاهی با هم به قهوه‌خانه می‌رفتیم. یک روز از لابه‌لای حرف‌هایش شنیدم که می‌گوید همسرش معمولا در خانه دلار دارد و اگر مشتری باشد برایش می‌فرستد. این شد که موضوع را با یکی از دوستانم در میان گذاشتم و با هم نقشه سرقت از خانه او را کشیدیم.

  • نقشه سرقت را چطور اجرا کردی؟

شب حادثه من مقابل در کشیک می‌دادم و ۲ نفر از دوستانم وارد خانه دوستم و همسرش که کارمند صرافی بود، شدند و با تهدید گاز اشک‌آور، ‌دست و پای آنها را بستند و بعد ۲۲هزار دلار سرقت کردند. پس از سرقت، دلارها را تقسیم کردیم و با همدستی دوستانم راهی سرقت‌های دیگر شدیم. این‌بار سرقت خودرو که همین، کار دستمان داد و هنگام دزدیدن خودرویی گیر افتادیم.

کد خبر 428144

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha