مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

گروه شهری: برف دوباره تهران را سپید کرد، البته خیلی پیشتر از آنکه سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کند.

آفتاب صبح روز شنبه پیش اصلاً نشانی از سرما نداشت که ناگهان ظهر هنگام آسمان ابروهایش را درهم کشید و برف چهره شهر را سفید پوش کرد. برخی از نقاط کشور نیز به همراه تهران بارش ناگهانی برف را مشاهده کردند.

هنوز ساعاتی از بارش برف نگذشته بود که فعالیت نیروهای خدماتی آغاز شد.

به همین مناسبت قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در نشستی خبری مشروح فعالیت سازمان خود را به اطلاع خبرنگاران رساند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سخنان وی پاکسازی معابر سطح شهر و جمع آوری نزدیک به 15 میلیون تن برف در طول 48 ساعت گذشته بود.

محمد عیدیان در این باره گفت: با توجه به میزان قابل توجه بارندگی‌ها تاکنون 180 میلیون متر مکعب بارش داشته‌ایم که اگر در بخش مدیریت آب اقدامات مناسب صورت پذیرد تهران در فصل تابستان با کمبود آب مواجه نخواهد شد و این میزان آب در واقع معادل نیمی از ظرفیت آب سد امیرکبیر است.

بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی، از آبان ماه امسال انتظار بارش برف سنگین را داشتیم و برای اجرای عملیات برف‌روبی در آمادگی کامل به سر می‌بردیم.

او به بارش برف در روز شنبه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه از صبح یکشنبه برف چندانی در معابر وجود نداشت و تردد در سطح شهر بسیار عادی و آسان انجام گرفت.

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران از تمام شهروندان برای رعایت قوانین عبور و مرور تشکر کرد و اظهار داشت: برای پاکسازی 22 منطقه تهران 169 گریدر، 66 کامیون تیغه دار، 100 مینی لودر، 257 کامیون، 337 خاور، 25 نمک پاش، 21 لودر و قریب به 5 هزار و 500 نیرو در سطح شهر به علاوه نیروهای متفرقه از بخش‌های مختلف شهرداری به کمک آمدند تا این که معابر اصلی برای شهروندان قابل استفاده شود.

محمد عیدیان ادامه داد: بارش برف از ساعت 3:30 بعد از ظهر از جنوب شهر تهران آغاز و ساعت 7:30 شمال شهر تهران را فراگرفت و نیروهای خدمات شهری طی 12 ساعت کار مداوم 3 نوبت برف روبی و تیغ زنی و 2 نوبت شن پاشی داشتند.

عیدیان در رابطه با یخ زدگی پیاده‌روها گفت: پاکسازی پیاده‌روها با توجه به حجم 50 میلیون مکعبی پیاده‌روها بسیار سخت و دور از دسترس است و  اگر بخواهیم تمام این مسیرها را برف روبی کنیم ‌به 100 هزار پرسنل نیاز داریم که این میزان نیرو در شهرداری تهران وجود ندارد و حتی در کشورهای اروپایی نیز مردم در این بخش به کمک نهادهای عمومی می‌آیند.

وی در پاسخ به اظهار نظر یکی از خبرنگاران مبنی برآنکه آسفالت‌ها بر اثر پخش شن و نمک تخریب می‌شوند، گفت: نمی‌توان همه چیز را با هم داشت و ما موظف هستیم که مانع از انسداد معابر شویم و از سوی دیگر پیش از رسیدن سال جدید تمام آسفالت‌هایی که آسیب دیده‌اند ترمیم خواهند شد.

کد خبر 42798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز