همشهری آنلاین: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه گفت: اگر چه از نظر اقتصادی، روستائیان منطقه شاید با مشکلات عدیده‌ای مواجه باشند اما نمی‌توان به همین بهانه اقدام به شکار غیرمجاز مرغابی‌ها کنند.

پرندگان

به گزارش ایسنا، جعفرمیرزایی در جلسه محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: به دنبال اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از صید بی‌رویه پرندگان بوسیله تور هوایی، امروز کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه در مسجدجامع روستای امیرهنده بالا و پایین حاضر شده و به تبیین قوانین شکار و سایر موضوعات مرتبط زیست محیطی پرداختند.

وی با اعلام این که کاهش آمار پرندگان وحشی از جمله مرغابی، نسبت به سنوات گذشته بیشتر شده است افزود: همکاری مردم منطقه در کاهش شکار این نوع از پرندگان بسیار موثر است.

میرزایی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از شکار بی‌رویه، نظارت مدیران به تنهایی کافی نبوده و بی‌شک نقش شوراها، دهیاران و روستائیان منطقه بسیار مفید واقع خواهد شد.

وی گفت: اگر چه از نظر اقتصادی، روستائیان منطقه شاید با مشکلات عدیده‌ای مواجه باشند، اما نمی‌توان به همین بهانه اقدام به شکار غیر مجاز کنند، زیرا این کار در آینده خسارت جبران‌ناپذیری به منطقه وارد خواهد کرد.


سوزاندن تایرهای فرسوده کابوس محیط زیست آستانه اشرفیه

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه گفت: از سوزاندن تایرهای فرسوده در آستانه اشرفیه جلوگیری شد.  

جعفر میرزایی در جلسه محیط زیست این شهرستان گفت: در پی دریافت گزارش مردمی و با حضور به موقع مامورین یگان حفاظت شهرستان از اقدام فردی به منظور آتش زدن تایرهای مستعمل خودرو همراه با ضایعات جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: مامورین پس از اعلام تذکر جدی به فرد خاطی، با همکاری خدمات آتش‌نشانی آستانه اشرفیه نسبت به خارج کردن تایرهای مشتعل که باعث بروز دود غلیظ در منطقه می‌شد، اقدام کردند.

میرزایی با اشاره به این که مدیریت پسماند در مناطق روستایی این شهرستان مشکلاتی دارد، خاطرنشان کرد: لازم است تا اهالی روستا ضمن تفکیک زباله از مبدا با همکاری دهیاری میزان تولید و خروجی زباله تر را نیز به حداقل برسانند.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه زباله‌های بجا مانده در حاشیه جاده را یکی از دغدغه‌های زیست محیطی این شهرستان عنوان کرد و گفت: باید با تدوین برنامه‌های منظم ترتیبی اتخاذ شود تا ضمن ساماندهی زباله‌های روستاها با هدف کاهش حداکثری زباله، از ریخت و پاش زباله اطراف جاده‌ها جلوگیری شود.

کد خبر 427935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha