همشهری‌آنلاین: لایحه‌ای که بار دیگر بر حمایت آمریکا از متحدانش در خاورمیانه تاکید می‌کرد و خصوصا تدابیری برای مجازات آمریکایی‌های حامی بایکوت اسرائیل در نظر گرفته بود، درگیر مناقشه سیاسی داخلی بر سر تعطیلی دولت واشنگتن شد.

كنگره آمريكا

سنای آمریکا به لایحه مذکور ۵۶ به ۴۴ رای داد که از ۶۰ رای لازم برای "تقویت امنیت آمریکا در خاورمیانه" کمتر بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، اکثر دموکرات‌های سنا متعهد شده‌اند تا زمانی‌که تدابیری برای پایان تعطیلی دولت اندیشیده نشود، تمام لوایح را مسکوت بگذارند. آنها از جمهوری‌خواهان هم‌حزبی دونالد ترامپ بابت مشروط کردن بازگشایی دولت به دریافت ۵.۷ میلیارد دلار هزینه ساخت دیواری مرزی با مکزیک انتقاد کردند.

جمهوری‌خواهان در انتخابات میان دوره‌ای نوامبر اکثریت خودشان در سنا را از ۴۷ به ۵۳ افزایش دادند اما آنها همچنان به رای حداقل هفت دموکرات نیاز دارند تا لوایح مورد نظرشان رای بیاورد.  

لایحه خاورمیانه شامل مفادی مانند حمایت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها از اعمال تحریم‌های جدید علیه سوریه و تضمین کمک امنیتی به اسرائیل و اردن بود. اینها تدابیری است که پس از اعلام ناگهانی طرح‌های ترامپ برای خروج نظامیان کشورش از سوریه، در جهت رفع نگرانی‌ متحدان آمریکا از تغییرات در سیاست آمریکا انجام می‌شود.

در همین حال لایحه مذکور همچنین شامل بندی است که به دولت‌های فدرال و محلی اجازه می‌دهد تا آمریکایی‌ها را بابت بایکوت رژیم صهیونیستی مجازات کنند.

مخالفان این مساله که اکثرا جمهوری‌خواه بودند آن را نقض آزادی بیان دانستند. برخی جمهوری‌خواهان، دموکرات‌ها را به حمایت از جنبش "بایکوت، تبعیض و تحریم" متهم کردند.  

کد خبر 427907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha