مسعود رضایی|رابط شورایاران منطقه 21: منطقه ۲۱ پتانسیل راه‌اندازی بازارهای محلی و توسعه زیرساخت‌های مناسب برای راه‌اندازی کسب و کارهای محلی را دارد.

مسعود رضایی|

زمین‌های وسیع و بدون مالک دورتادور بخش مسکونی این منطقه را احاطه کرده است. از طرفی حضور کارخانه‌های صنعتی به رونق بازار کارآفرینی در منطقه می‌افزاید و ظرفیت آن را بالامی برد. چند سالی می‌شود که بازار محلی یا همان «پنجشنبه بازار» در محله تهرانسر شرقی راه‌اندازی شده است. اما این بازار بیشتر از اینکه فرصتی برای رونق کسب وکار باشد دردسرهایی برای اهالی ایجاد کرده است. قیمت مناسب اجناسی که در این بازار فروخته می‌شود مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است.

البته استقبال شهروندان دردسرهایی همچون ترافیک، کمبود پارکینگ، آلودگی صوتی و بصری را برای محله ایجاد کرده است. استفاده بهینه از این بازارچه موضوعی است که در دستور کار اعضای شورایاری قرار گرفته است. اینکه چگونه می‌توان بخشی از این بازارچه را دراختیار کارآفرینان خلاق محله قرار دهیم؟ سعی کرده‌ایم برنامه آموزشی و مهارت‌آموزی خانه‌های کارآفرینی‌سراهای محله را هدفمند کنیم تا مشاغل براساس نیاز اهالی محل و ظرفیت‌های منطقه رونق بگیرد. مسلماً شهروندان از کسب وکاری که بر اساس نیاز و سلیقه‌شان در یک بازار محلی قابل دسترس ارائه می‌شود، بیشتر
استقبال می‌کنند.  

کد خبر 427869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha