همشهری آنلاین: بلافاصله بعد از گل دوم، مهدی طارمی که ضلع جنوبی زمین را برای شادی گل انتخاب کرده بود، با دست عدد ۶ را به دوربین نشان داد.

6 و 4 را غلاف کنید تا پایان جام ملت های آسیا

به گزارش ورزش سه، این حرکت خیلی سریع بازتابی کاملا منفی در بین هواداران استقلال داشت که عدد ۶ طارمی را توهینی به خود تصور می کردند. به عقیده آنها به جز غیر حرفه ای بودن کار طارمی در انجام یک کری باشگاهی در دیداری ملی، او از موقعیت خود نیز سو استفاده کرده تا جای خود را در دل هواداران پرسپولیس به دست بیاورد.

اما در کنار واکنش تند، عده معدودی از هواداران فوتبال عقیده داشتند با توجه به اینکه طارمی در ماه های گذشته هیچ کنشی نسبت به تیم سابق خود پرسپولیس نشان نداده و در بازی قبلی ملی نیز وقتی با سوال خبرنگاران مواجه شده، حتی از صحبت درباره تیم ممانعت کرده بعید است این کار را برای رسیدن به این مقصود انجام داده باشد؛ سرمربی تیم ملی کارلوس کی روش است که نشان داده درباره حاشیه هایی از این دست هیچگاه اغماض نمی کند.


در این حال و هوا و در شرایطی که مجادله میان استقلالی ها و پرسپولیسی ها در شبکه های اجتماعی ادامه داشت، طارمی در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد که شماره ۶ را برای عزت اللهی نشان داده و به همین دلیل سمت دوربین رفته تا گل خود را به او تقدیم کند. عزت اللهی نیز با انتشار پیام های شخصی خود با طارمی نشان داد که این دو قبلا در این باره با یکدیگر توافق کرده بودند و قرار بوده طارمی گل را به او تقدیم کند.


نکته مهم اما استفاده از عدد ۶ در پایان یک گل ملی است که مطمئنا حساسیت بر انگیز می بوده است حتی اگر حرف طارمی را باور کنیم که او هدفی جز تقدیم گل به عزت اللهی نداشته است.


مهاجم بوشهری تیم ملی دیروز یکی از بهترین های تیم ملی بود و در حرکات تهاجمی کیفیت بالای خود را نشان داد، حالا همچنان مورد انتقاد هواداران است که او را به بی انضباطی متهم می کنند و حتی اگر قرار بود طارمی گل خود را به سعید تقدیم کند، راه های بهتری وجود داشت نه اینکه دست به کاری بزند که برداشت های دیگری وجود داشته باشد. صد البته وقتی پای طارمی وسط می آید باید انتظار همه چیز را داشته باشید اما با وجود اینکه بهتر بود خود طارمی هم در این موضوع دقت بیشتری می کرد، شاید باید بهتر باشد که این موضوع را به فراموش بسپاریم تا تیم را با تمرکز به مسابقه دوم با ویتنام بفرستیم. جایی که تیم ملی می خواهد با یک برد پر گل دیگر، ضمن صعود به مرحله دوم، هواداران خود را خوشحال کند.

نکته با اهمیت در این تیم ملی، تاکید بر تمرکز و رعایت جزییات است. به خاطر داشته باشیم اگرچه بازیکنان تیم ملی ایران رفاقت ملموس و نزدیکی با یکدیگر با هم دارند اما اگر قرار باشد بحث هایی مثل کری های سرخ و آبی وارد این فضای دوستانه بشود، نتیجه مثبتی به بار نخواهد آورد. کما اینکه دیروز در توییت ها بعضی از هواداران اعتقاد داشتند اگر یک بازیکن استقلال موفق به گلزنی شده و عدد ۴ را نشان دهد، می تواند این کار را توجیه کند اما این کار باعث به حاشیه رفتن تیم ملی خواهد شد.
حالا که فضای اطراف تیم ملی با نمایش قدرتمندانه در افتتاحیه آرام و مثبت به نظر می رسد خوب است که همه تلاش کنند تا این انرژی مثبت تا پایان مسابقات و به امید خدا قهرمانی همراه تیم ملی ایران باشد؛ تیمی که فعلا بهترین تیم رقابت ها در بازی های اول بوده و با توجه به ترکیب، شیمی بازیکنان، عملکرد سرمربی و ... شاید جدی ترین مدعی این مسابقات باشد.

کد خبر 427802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha