همشهری‌آنلاین: مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به این‌که بیش از ۹۰ درصد موتورسیکلت‌هایی که در تهران تردد می‌کنند کاربراتوری هستند، گفت: سیلندرهای این موتورسیکلت‌ها قابل دستکاری بوده و ایستایی آن‌ها در معاینه فنی به شدت پایین است.

موتورسيكلت

سید نواب حسینی‌منش در گفت‌وگو با شهرنوشت اظهار کرد: میزان سوختی که وارد سیلندر موتورهای انژکتوری می شود، به وسیله سیستم کامپیوتری قابل تنظیم است اما در موتورسیکلت‌های کاربراتوری، یک شیر دستی وجود دارد که به راحتی می‌توان سوخت مازاد را وارد سیلندر موتور کرده یا به شدت کاهش داد.

او افزود: اکثر موتورسیکلت‌های کاربراتوری زمانی که وارد مرکز معاینه فنی می‌شوند، شیر بنزین را به شدت می‌بندند تا تنها موتور روشن شود و معاینه فنی را دریافت کند. پس از خروج از مرکز نیز مجددا شیر را باز می‌کنند، بنابراین به معاینه فنی این موتورسیکلت‌ها معتقد نیستیم.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با بیان این‌که امکان دستکاری در موتورسیکلت های کاربراتوری برای دریافت معاینه فنی بالاست، تصریح کرد: درعوض موتورسیکلت‌های انژکتوری امکان دستکاری را ندارند، بنابراین تنها راه مفید برای کنترل موتورسیکلت‌های کاربراتوری نوسازی آنهاست.

حسینی‌منش خاطرنشان کرد: مصوبات خوبی در کمیته ملی آلودگی هوا و دولت وجود دارد که امیدواریم در آینده شاهد خروج موتورسیکلت‌های انژکتوری و کاهش آلودگی هوا باشیم.

کد خبر 427785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha