سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رزمندگان یمنی با وجود بیش از ۵۲ هزار حمله هوایی، دریایی و زمینی متجاوزان سعودی و هم پیمانانش به یمن، توانستند پیروزی‌های بزرگی به دست آورند.

حمله به يمن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سال گذشته میلادی با وجود بیش از ۵۲ هزار حمله هوایی و دریایی و زمینی ارتش سعودی و هم پیمانان و مزدورانش به یمن، رزمندگان یمنی توانستند پیروزی‌های بزرگی به دست آورند.

پایگاه اینترنتی یمنی پرس نوشت از چهار سال پیش عربستان با حمایت‌های آمریکا یک ائتلاف متشکل از ۱۷ کشور تشکیل داد و با هدف بازگرداندن سلطه اش به یمن پس از انقلاب ۲۱ سپتامبر که مهم‌ترین مزدورش را سرنگون کرد به این کشور حمله کرد. پس از آنکه جنگ طولانی شد و برنامه سعودی‌ها تحقق نیافت آن‌ها به ایجاد تشکل‌های نظامی متفاوت و چند ملیتی متشکل از ده‌ها هزار مزدور داخلی و خارجی از کشورهای مختلف و نیز با حضور عناصر داعش و القاعده اقدام کردند.

سال ۲۰۱۸ یک نقطه عطف مهم در ایستادگی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی و رویارویی با ائتلاف تجاوز بود. ائتلاف بیش از ۲۵۰۰ فروند هواپیما، کشتی جنگی، قایق، خودروهای زرهی و نظامی که بیشتر آنان ساخت آمریکا بود از دست داد علاوه بر اینکه هزاران سرباز متجاوز و مزدور نیز کشته شدند بدون آنکه هیچ گونه پیشرفت مهمی در زمین کسب کنند.

یحیی السریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره جزئیات خسارات دشمن گفت: یگان‌های ضد زره ۶۹۴ دستگاه خودروی زرهی و نظامی از جمله ۳۱۰ دستگاه انواع خودروی نظامی حامل تجهیزات نظامی و مزدور و ۲۸۰ دستگاه خودروی زرهی را منهدم کردند و یک فروند بالگرد آپاچی نیز در سال گذشته میلادی منهدم شد.

نیروی دریایی یمن سال گذشته میلادی شش عملیات انجام داد که حمله به ناوچه الدمام ارتش سعودی و تعدادی کشتی و قایق‌های جنگی اماراتی از جمله آن‌ها بود علاوه بر اینکه نیروهای یمنی به مواضع متجاوزان و مزدوران در بندر المخاء و اسکله گارد مرزی سعودی در جیزان حمله کردند.

۴۲ فروند جنگنده و هواپیمای جاسوسی وابسته به متجاوزان سرنگون شد. یگان مهندسی نیز موفق شد ۱۳۲۰ عملیات انجام دهد که طی آن ۱۶۱۸ دستگاه خودروی نظامی که بیشترشان حامل مزدوران بودند منهدم شدند.

سال گذشته میلادی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ۷۱۴۸ مورد در محورها و جبهه‌های مختلف نبرد عملیات تک تیراندازی ثبت کردند که طی آن ۲۹۲ سرباز و افسر سعودی در جبهه‌های نجران و جیزان و عسیر و ۴۸ مزدور سودانی در جبهه‌های مختلف به هلاکت رسیدند، اما تعداد مزدوران یمنی که در عملیات تک تیراندازان کشته شدند ۶۶۳۳ نفر بود که تعدادی از آنان نیز فرمانده بودند.

یگان تک تیراندازان همچنین موفق شد ۱۴ دستگاه خودروی نظامی را از کار بیاندازد و ۹۲ دستگاه خودروی نظامی نیز هدف حمله تک تیراندازان قرار گرفت.

یگان موشکی یمن نیز ۱۳۱ فروند موشک بالستیک شلیک کرد که ۹۸ فروند به کشورهای متجاوز شلیک شد و بقیه نیز مزدوران داخلی را هدف قرار داد این در حالی است که یگان پهپادهای یمنی نیز ۳۸ عملیات انجام داد که در ۲۸ مورد نیروهای متجاوز و مزدور در داخل و در ۱۰ عملیات نیز تأسیسات و تجمعات نظامی در خارج از یمن و به طور مشخص در عربستان و امارات هدف حمله قرار گرفت. مجموع عملیات یگان توپخانه در سال گذشته میلادی به غیر از ماه دسامبر ۱۹۱۱ عملیات بود.

در زمینه ارتقای توانایی‌های رزمی نیز سال گذشته میلادی شاهد رونمایی از هواپیمای دوربرد صماد-۲ بود و نیز از سامانه صماد-۳ رونمایی شد و این پهپاد جدید به فرودگاه بین المللی دبی در هجدهم ژوئیه گذشته حمله کرد و پس از آن نیز دو عملیات علیه این فرودگاه انجام شد.

یگان موشکی سامان‌های موشکی را ارتقا داد و سامانه‌های جدیدی را وارد نبرد کرد و اکنون زرادخانه کافی از موشک‌های مختلف بالستیکی در اختیار دارد و برای تقویت توان موشکی تلاش می‌شود تا مسیر نبرد در آینده تغییر داده شود و در آینده اتفاقات غافلگیر کننده زیادی در این زمینه رخ خواهد داد و در سال جدید سامانه‌های جدید یمنی در صورت ادامه تجاوز رونمایی خواهد شد.

از طرف دیگر سال گذشته متجاوزان بیش از ۵۲ هزار مورد حمله هوایی و دریایی و موشکی و توپخانه‌ای به یمن انجام دادند و ده‌ها هزار مزدور را از سراسر جهان به خدمت گرفتند تا به توانند یک پیروزی چشمگیری در خاک یمن به دست آورند. سال گذشته ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند نود درصد شهرستان راهبردی صرواح را در استان مأرب پاکسازی کنند و به ورودی شهر راهبردی و نفت خیز مأرب رسیده اند.

عدنان نصار خبرنگار اردنی می‌گوید ائتلاف سعودی اماراتی هیچ پیروزی کسب نکرده اند و هر قدر هم این جنگ طول بکشد باز هم کسب نخواهد کرد.

کد خبر 427745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha