همشهری آنلاین: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه ۱۷ دی‌ماه تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار که تقاضای سرمایه‌گذاری برای این فلز ارزشمند را تقویت کرد افزایش یافت.

افزایش ادامه‌دار قیمت طلا

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۲۸۸.۶ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۲۹۰.۷ دلار رسید.

به گفته یوئیچی ایکه‌میزو، مدیر شعبه توکیو در بانک ICBC Standard، دلار ضعیف به افزایش قیمت طلا کمک کرده است. همچنین دیدگاه جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نرخ‌های بهره عامل مثبتی برای طلا بوده است.

پاول روز جمعه اظهار کرد که از ریسک‌های مرتبط با کندی اقتصادی آگاه است و در تصمیمات سیاستی که امسال گرفته می‌شود صبور خواهد بود. اظهارات وی انتظارات برای این‌که بانک مرکزی آمریکا ممکن است روند تحکیم سیاست پولی را در سال ۲۰۱۹ متوقف کند را بالا برد.

به گفته این تحلیلگر، قیمت طلا در این فاصله به دلیل اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا بالاتر خواهد رفت و احتمالا سرمایه‌گذاران شروع به خرید طلا کرده‌اند.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز جاری ۰.۲ درصد کاهش یافت. کاهش ارزش دلار، معاملات طلا را که به ارز آمریکا قیمت‌گذاری می‌شود برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می‌کند.

سرمایه‌گذاران انتظار داشتند بانک مرکزی آمریکا پس از سه دور افزایش نرخ‌های بهره در سال گذشته، همچنان در مسیر تحکیم سیاست پولی گام بردارد اما ادامه جنگ تجاری و آمار اقتصادی مایوس‌کننده، انتظارات مذکور را تعدیل کرده است.

طلا به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد، بالا می‌رود و جذابیت سرمایه‌گذاری کمتری پیدا می‌کند.

براساس گزارش رویترز، صعود بازارهای سهام آسیا که تحت تاثیر مواضع اخیر  رییس بانک مرکزی آمریکا و آمار اشتغال مطلوب آمریکا روی داد، روند صعودی قیمت طلا را محدود کرد.

در این بین، بازارها به دقت به مذاکرات تجاری میان واشنگتن و پکن که از روز دوشنبه آغاز می‌شود چشم دوخته‌اند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، اظهار کرده که ضعیف‌شدن رشد اقتصادی چین، آمریکا را در موقعیت برتری به عنوان مذاکره‌کننده قرار می‌دهد و خوش‌بینی سرمایه‌گذاران را برای توافق تجاری احتمالی میان دو اقتصاد بزرگ جهان برانگیخت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۶.۹۹ دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۵.۷۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۸۲۳.۴ دلار معامله شد.

کد خبر 427691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha