یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
۰ نفر

زهرا ‌نژادبهرام - عضو شورای‌شهر تهران: شاید این تصور وجود داشته باشد که مشکلات مربوط به فرسودگی و استاندارد نبودن مدارس مختص مناطق محروم است و انش‌آموزان پایتخت در شرایط ایده‌آلی درس می‌خوانند،

زهرا ‌نژادبهرام-عضو شورای‌

اما بسیاری از مدارس تهران حتی شمال شهر شرایط ناایمن و نامناسبی دارند و امکان بروز حوادث تلخ در این مدارس فرسوده کاملاً متحمل است. در تهران حدود ۱۲۰۰ مدرسه فرسوده وجود دارد که نیازمند تخریب و نوسازی هستند. حدود ۳۰‌درصد از ۴ هزار مدرسه‌ای که در پایتخت وجود دارد قدمتی بالای ۵۰ سال دارند و به‌طور حتم سیستم گرمایشی مناسبی ندارند.

مسئولیت آموزش و پرورش، نوسازی و ایجاد شرایط ایمن برای تحصیل دانش‌آموزان است، اما این وزارتخانه توان نوسازی مدارس را ندارد. از همین رو با تأسیس سازمان نوسازی مدارس، خیّران بسیاری برای نوسازی و ساخت مدارس مشارکت کرده و تمام یا بخشی از هزینه نوسازی یا ساخت دوباره مدارس فرسوده را برعهده گرفته‌اند.

اما خیّران تمایل بیشتری به مشارکت و فعالیت در شهرهای محروم دارند در حالی که تهران از نظر سرانه آموزشی وضع مطلوبی ندارد و رقم آن از میانگین کشوری پایین‌تر است. شهرداری ردیف بودجه‌ای برای نوسازی مدارس ندارد، ولی خدمات محدودی را به این امر اختصاص داده که مشکل فرسودگی را به‌طور اساسی حل نمی‌کند. نوسازی مدارس فرسوده نیازمند عزم جدی است که با مشارکت شهروندان و برنامه‌های حمایتی آموزش و پرورش باید در اولویت قرار داده شود.

کد خبر 427618

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha