همشهری آنلاین: نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد ۶۶ درصد از مردم آمریکا با نظر دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور درمورد لزوم ساخت یک دیوار مرزی در امتداد مرز آمریکا و مکزیک مخالف هستند.

ديوار مرزي

به گزارش ایرنا، براساس نتایج منتشر شده از نظرسنجی مشترک تارنمای خبری 'هیل' و موسسه 'هریس ایکس'، ۳۱ درصد از مردم آمریکا ساخت این دیوار را اقدامی «غیرضروری» و «هزینه بر» توصیف کرده و ۳۵ درصد دیگر نیز بر این باورند که گزینه های بهتری برای تضمین امنیت در مرزهای آمریکا وجود دارد.

به نوشته تارنمای هیل، این نظرسنجی از ۳۰ تا ۳۱ دسامبر (۱۰ - ۹ دی) در میان یک جامعه آماری یکهزار نفری انجام شد.

هیل با بیان اینکه «نتایج این نظرسنجی همزمان با سیزدهمین روز تعطیلی دولت آمریکا منتشر شد»، افزود: از روز ۲۲ دسامبر (یکم دی) در پی آنکه نمایندگان کنگره و کاخ سفید در دستیابی به توافقی در مورد درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای اختصاص میلیاردها دلار برای ساخت دیوار مرزی به بن بست رسیدند، بخش هایی از دولت آمریکا تعطیل شدند.

به گزارش ایرنا، ترامپ خواستار اختصاص بودجه ای پنج میلیارد دلاری برای ساخت دیواری در مرز آمریکا با مکزیک شده که از شعارهای تبلیغاتی در دوره مبارزات انتخاباتی وی بود.

اما دمکرات های کنگره آمریکا فقط با اختصاص ۱.۳ میلیارد دلار برای تامین امنیت مرزی موافقت کرده اند که مشمول ساخت دیوار نیز نمی شود.

سنای آمریکا اواخر سال گذشته میلادی بودجه ای کوتاه مدت برای پیشگیری از تعطیلی دولت تصویب کرد اما پیش از تایید آن در مجلس نمایندگان، ترامپ اعلام کرد که حاضر به امضای آن نخواهد بود.

همین امر سبب شد که قانون بودجه کوتاه مدت در ضرب الاجل خود تصویب نشده و بخش هایی از دولت آمریکا تعطیل شود.

این تعطیلی که در آستانه سال نو میلادی رخ داد، ۸۰۰ هزار نفر از کارکنان دولت فدرال را تحت تاثیر قرار داد که از این میان، ۴۲۰ هزار نفر از کارکنان دولت فدرال بدون دستمزد به سرکار می روند و ۳۸۰ هزار نفر دیگر نیز به دلیل نبود بودجه در مرخصی اجباری به سر می برند.

این تعطیلی بخش هایی از وزارتخانه هایی همچون خارجه و امنیت ملی آمریکا را نیز در بر می گیرد.

ترامپ در نشستی که روز جمعه با رهبران کنگره داشت دمکرات ها را تهدید کرد در صورتی که بودجه پنج میلیارد دلاری مطلوب وی برای ساخت دیوار مرزی را تامین نکنند، دولتش را تا ماه ها یا حتی سال ها تعطیل نگه می دارد.

کد خبر 427615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha