مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان در یک بررسی جدید به شواهد تازه‌ای دست یافتند که نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض احساسات منفی تاثیر حائز اهمیتی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد.

استرس

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی، در مطالعات بسیاری که تاکنون انجام گرفته مشاهده شده است که قرار گرفتن در معرض استرس، اضطراب و خلق و خوی منفی می تواند تا حدود زیادی بر سلامت جسم تاثیر بگذارد. همچنین در یک بررسی محققان دریافتند که استرس مزمن تاثیر منفی بر حافظه دارد. علاوه بر این، احساس افسردگی و ناراحتی خطر مشکلات قلبی-عروقی از قبیل سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

اکنون گروهی از متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در بررسی جدیدی اظهار داشتند: احساسات منفی می‌تواند نحوه عملکرد واکنش سیستم ایمنی را تغییر دهد و این احساسات با افزایش خطر التهاب مرتبط هستند.

در این بررسی متخصصان از شرکت‌کنندگان درخواست کردند تا احساسات خود را در مدت زمان دو هفته ثبت و ضبط کنند. همچنین، واکنش ایمنی بدن این افراد و وجود شاخص‌های التهاب‌زا از طریق ارزیابی نمونه خون آنان مورد بررسی قرار گرفت.

التهاب، بخشی از واکنش سیستم ایمنی است و در حالت طبیعی در اثر واکنش بدن به عفونت یا جراحت اتفاق می‌افتد. با این حال سطح بالایی از التهاب می‌تواند سلامتی را به خطر انداخته و فرد را در معرض ابتلا به انواعی از بیماری‌ها از قبیل التهاب مفصل قرار دهد.

متخصصان مشاهده کردند در خون افرادی که چندین بار در طول روز و در بازه زمانی طولانی احساسات منفی را تجربه می‌کنند سطح بالاتری از زیست شاخص‌های التهاب وجود دارد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، همچنین تجربه احساسات مثبت حتی برای مدت کوتاهی پیش از گرفتن نمونه خون با کاهش سطح التهاب همراه است. با این حال متخصصان تاکید کردند که این اثرگذاری تنها در شرکت‌کنندگان مرد مشاهده شده‌ است.

متخصصان امیدوارند در آینده این یافته و مطالعات مشابه به پزشکان و درمانگرها امکان دهد تا به راهکارهای بهتری برای بهبود خلق و خو و در نتیجه حفاظت از جنبه‌های مختلف سلامت جسمی دست پیدا کنند.

کد خبر 427597

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha