یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مالک و بنیانگذار شرکت مایکروسافت در آخرین روزهای سال گذشته کتاب‌های محبوب خود را به هواداران و دوستدارانش معرفی کرد.

كتاب هاي محبوب بيل گيتس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گیتس‌نوتس، بیل گیتس که هر سال فهرستی از کتاب‌های برگزیده و محبوب خود را در سال رو به پایان و سال تازه معرفی می‌کند، در آخرین روزهای ۲۰۱۸ از پنج کتاب دوست‌داشتنی نام برد که در میان آنها یکی از پرفروش‌های نیویورک‌تایمز و کتاب تازه یووال نوح هراری هم به چشم می‌خورد.

گیتس که یکی از پنج پولدار برتر دنیاست، با انتشار فهرست کتاب‌های برتر و تصویری از خود که هر پنج کتاب را در دست دارد، از دوستدارانش خواست در تعطیلی‌های ابتدای سال ۲۰۱۹ به یکدیگر کتاب هدیه بدهند. او در متن خود نوشت: «امسال گلچینی از کتاب‌های خوب داریم؛ از راهنمای مراقبه تا سفر به عمق سلاح‌های خودکار و تریلری درباره سقوط شرکتی که آینده‌ای امیدوارکننده داشت. در این بسته برای تمام اعضای دوستان و خانواده یک هدیه مناسب هست.»

۱. «درس‌خوانده» تارا وست‌اُور: داستان شگفت زندگی دختری که هرگز مدرسه نرفت و تا ۱۷ سالگی پزشک ندیده بود. تارا چنان تشنه آموختن بود که مستقیم وارد دانشگاه شد و از دانشگاه کمبریج مدرک دکتری گرفت. این کتاب سال گذشته‌ها ماه‌ها در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بود.

۲. «ارتش هیچ: سلاح‌های خودمختار و آینده جنگ» پل شار: این نگاه عمیق به استفاده از هوش مصنوعی در سلاح‌های جنگی چنان ذهن را درگیر می‌کند که نمی‌توان آن را کنار گذاشت. استادی نویسنده در شرح موضوع ریشه در سال‌ها فعالیت او در پنتاگون دارد.

۳. «خون بد: رازها و دروغ‌ها در استارت‌آپ سیلیکون ولی» جان کاریرو: نگاهی از درون به شرکت ترانوس که در ۲۰۰۳ در حوزه فناوری پزشکی و سلامت آغاز به کار کرد و سال ۲۰۱۸ ورشکست شد. نکته عجیب اینکه ارزش شرکت تا چهار سال پیش ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده بود.

۴. «۲۱ درس برای قرن ۲۱» یووال نوح هراری: در شرایطی که «انسان خردمند: تاریخ مختصر بشر» و «انسان خداگونه: تاریخ مختصر آینده» به ترتیب گذشته و آینده را پوشش داده‌اند، کتاب تازه برای امروز است و به چالش‌های پیش روی انسان می‌پردازد.

۵. «راهنمای هداسپیس برای مراقبه و ذهن‌آگاهی» اندی پادیکامب: کتاب با سفر شخصی پادیکامب آغاز می‌شود؛ یک دانشجوی فعال در دانشگاه تا راهب بودایی شدن پیش می‌رود و بعد به سرگرم‌کننده‌ترین شکل ممکن شیوه‌های مراقبه را تشریح می‌کند. اگر دنبال تمرین ذهن‌آگاهی هستید، این کتاب بهترین راهنماست.

کد خبر 427579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha