شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه مصری الاهرام به نقل از منابع مطلع نوشت: شورای اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائمی خود ۶ ژانویه (۱۶ دی) تشکیل و اجازه بازگشایی سفارت‌های کشورهای ‌عربی در دمشق پایتخت سوریه را صادر می‌کند.

اتحاديه عرب

به گزارش ایرنا به نقل از الاهرام، این منابع که نامشان فاش نشده است، افزودند: دو گروه در اتحادیه عرب وجود دارد. گروه نخست فردا ۶ ژانویه در نشست نمایندگان دائم این اتحادیه، خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خواهند شد. این مسئله زمینه را برای حضور بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای شرکت در نشست اقتصادی عربی طی ماه جاری، در لبنان فراهم خواهد کرد. سوریه پس از آن می تواند در نشست دوره ای کشورهای عربی در ماه مارس آینده نیز حضور یابد.

دومین گروه در اتحادیه می خواهد که نمایندگان دائم اتحادیه عرب اجازه بازگشایی سفارت های عربی در دمشق و بازگشت سفیران عربی به سوریه و سفیران سوری به کشورهای عربی را بدهند اما تصمیم گیری در باره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را تا نشست آتی به تاخیر بیندارند.

این منابع گفتند که هنوز همه نمایندگان اتحادیه عرب به یک موضع یکپارچه درباره سوریه دست نیافتند لذا بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، نیازمند زمان است.

کارشناسان منطقه ای می گویند که بسیاری از کشورهای عربی از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس، به سمت از سرگیری روابط با سوریه گام برمی دارند. اتحادیه عرب به دنبال شکست تلاش های خود برای برقراری گفت وگو میان مخالفان و دولت سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی عضویت دولت سوریه را به عنوان یکی از اعضای موسس آن تعلیق کرد.

این اتحادیه در پی پیروزی ارتش سوریه بر تروریست ها و مخالفین به کشورهای عضو اجازه داد تا سفارت خانه های خود را در دمشق بازگشایی کنند.

پیشتر امارات، بحرین و کویت، سفارت خانه های خود را در دمشق باز کردند.

کد خبر 427505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha