همشهری آنلاین: هشدار نسبت به فتنه‌های جدید، نقش و جایگاه مجمع تشخیص مصلحت، ضرورت پیگیری ماجرای شبکه کیش و دعوت همگان به رعایت تقوا و حجاب مهمترین نکته‌های نماز جمعه این هفته کیش بود که توسط حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه این جزیره بیان شد.

صدا و سيماي مركز كيش

ایرنا نوشت: امام جمعه کیش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص فتنه های جدید گفت: مردم باید آگاه تر از قبل مراقب این هجوم دشمنان باشند.

خطیب نماز جمعه کیش تخریب چهره‌های نظام و کارکرد برخی شبکه های مجازی در این خصوص را یکی از فتنه‌های دشمن دانست و افرود: باید مراقب این نوع فتنه های جدید باشیم.

وی ادامه داد: گاهی برخی افراد برای افزایش دنبال کننده‌های خود، هر خبر صحیح و ناصحیحی را منتشر و با آبروی افراد بازی می کنند، این درحالیست که اسلام به حفظ آبرو تأکید کرده است، آبرو در کنار خون و مال انسان است.

امام جمعه کیش در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به انتصاب آیت‌الله صادق آملی لاریجانی به ‌عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وی را شخصیتی ممتاز، نواندیش و نوپرداز دانست.

خطیب جمعه کیش با تاکید براینکه مجمع تشخیص نظام کارگشای مسائل قانونی کشور است گفت: این نهاد، نقشی مهم در استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، و تاکنون مشکلات بسیاری را برطرف کرده است و نگذاشته کشور در بن بست قانون قرار بگیرد.

وی افزود: این مجمع در سال ۶۶ به‌دستور امام خمینی(ره) شکل گرفت و به نوعی از ابتکارات ایشان بود، وظیفه این مجمع در ابتدای شکل‌گیری، حل اختلاف در بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی بود، که در سال ۶۸ و بعد از بازنگری در قانون اساسی کشور، وظایف این مجمع بیشتر شد.

وی با بیان فرازی از خطبه ۵۳ نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) افزود: در این نامه که امام به مالک اشتر نوشته است بر انتخاب بازرسان امین، صادق و وفادار بر کارگزاران تاکید شده است و مسئولان موظف به نظارت و کنترل کارمندان و کارگزاران خود هستند.

امام جمعه کیش در ادامه سخنان خود خواستار ورود دادستان و نیروهای امنیتی به ماجرای شبکه کیش شد و افزود: از دادستان محترم و نیروهای امنیتی می‌خواهم به ماجرای پیش آمده در شبکه کیش ورد کنند تا مشخص شود که پشت صحنه چه اتفاقاتی افتاده است.

حجت السلام حسن‌زاده اضافه کرد: اتفاق مذکور باعث خدشه‌دار شدن چهره کیش شد و نمی‌شود از آن دفاع کرد.

وی گفت: افرادی که به کیش ضربه می‌زنند باید شناسایی شوند، کیش یک منطقه از مناطق ایران اسلامی و وصله همگون با نظام اسلامی است، نشانه آن هم همین جمعیت‌های دینی و مذهبی است که در جاهای مختلف کیش حضور دارند، مردم کیش مردم متدین و زحمت کش‌ هستند.

امام جمعه کیش با یادآوری سال‌روز ۱۷ دی و اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به‌دستور رضا شاه گفت: کشف حجاب و توطئه استعمار و روشی بود که برای نفوذ و استحاله در ایران به‌کار برده ‌شد و امروز همان توطئه و راهبرد به‌شکل مدرن با ابزار جدید مثل فضای مجازی در حال از بین بردن حجاب است، یک روز کمپین دختران خیابان انقلاب و یک روز چهارشنبه سفید راه می‌اندازند، برای اینکه با حجاب و هویت زن اسلامی مقابله کنند.

​وی اضافه کرد: امروز خانم‌ها موظف هستند که از هویت خودشان دفاع کنند، نظام هم موظف است و باید دفاع کند، امروز وظیفه خانم‌ها این است که به صحنه بیایند و از حجاب که هویت دینی خودشان است دفاع کنند.

کد خبر 427427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha