همشهری آنلاین: برترین صادرکننده نفت جهان، به علت کمتر شدن حاشیه سود نفت سوختی، قیمت نفت با رده‌های سنگین را در ماه فوریه کاهش خواهد داد.

نفت

مهر به نقل از رویترز نوشت: تحلیل‌گران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، امروز پنج‌شنبه سیزدهم دی‌ماه پیش‌بینی کردند، عربستان صعودی، برترین صادرکننده نفت جهان، به علت کمتر شدن حاشیه سود نفت سوختی، قیمت نفت با رده‌های سنگین را در ماه فوریه کاهش خواهد داد.

تحلیل‌گران به رویترز گفتند: حاشیه سود ضعیف پالایشگاه‌ها و افت تقاضای نفت خام آسیا در دوره تعمیر و نگهداری پالایشگاه‌ها در ربع دوم، باعث خواهد شد که عربستان سعودی در ماه فوریه قیمت‌ها را کاهش دهد.

طبق نظر ۴ نفر از شرکت‌گنندگان در این بررسی که نماینده پالایشگاه‌ها بودند، قیمت رسمی فروش نفت خام نیمه‌سنگین و سنگین عرب، در ماه فوریه تا ۵۰ سنت نسبت به ماه قبل خود کاهش خواهد یافت.

یکی از پاسخ دهندگان به نظرسنجی رویترز که پیش‌بینی می‌کرد قیمت‌ها کاهش یابند، گفت: نفت سنگین عرب در ماه‌های اخیر خیلی گران بوده است.

داده‌های رفینیتیو ایکون نشان می‌دهد در ماه دسامبر، حاشیه سود معمول یک مجتمع پالایشگاهی در سنگاپور به بشکه‌ای ۲.۸۴ دلار افت کرده است که کمترین میزان، از آگوست ۲۰۱۳ تاکنون است.

با این حال، به نظر می‌رسد تقاضای نفت عربستان در آسیا امسال افزایش یابد، چراکه پالایشگاه‌های جدیدی در نیمه اول ۲۰۱۹ فعال خواهند شد که قراردادهای خرید بلندمدتی با عربستان سعودی دارند.

قیمت رسمی فروش نفت خام عربستان معمولا در پنجم هر ماه منتشر می‌شود و روند افزایش یا کاهش را برای نفت خام ایران، کویت و عراق تعیین می‌کند. این قیمت‌گذاری حدودا بر ۱۲ میلیون بشکه نفت در روز، تاثیر می‌گذارد. ۱۲ میلیون بشکه‌ای که برای صادرات به آسیا فرستاده می‌شوند.

کد خبر 427310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha