همشهری آنلاین: روزنامه الوطن سوریه در مطلبی با بیان اینکه بازگشایی سفارت کشورهای عربی در دمشق اعتراف آشکار این کشورها به شکست در برابر سوریه است، خطاب به این کشورها و ادعاهای آنها نوشت: در سکوت و با سرافکندگی به سوی سوریه بازگردید.

نقشه سوريه

به گزارش ایرنا، این روزنامه روز چهارشنبه نوشت: رخداد مهمی که در هفته گذشته در ساحت سیاسی و دیپلماتیک سوریه رخ داد اعلام بازگشایی سفارت امارات در دمشق پس از هفت سال بسته بودن آن بود.

الوطن اشاره کرد که بازگشایی سفارت امارات در دمشق موجی از انتقاد رسانه ای را در برداشت با این مضمون که بازگشایی سفارت یک کشور عربی در دمشق که در سال های گذشته علیه سوریه، ملت و تاریخ آن توطئه کرده این را القا می کند که مردم سوریه منتظر بازگشت کسانی بودند که به آنها و کشورشان ضربه زدند.

این روزنامه در پاسخ به این موج رسانه ای نوشت که این رسانه ها با تحلیل های توخالی خود ادعا کردند که بازگشت کسانی که به ملت عرب خیانت کرده و مزدور آمریکا بودند و دستانشان به خون مردم بی گناه سوریه آلوده است، بسیار مورد استقبال واقع شده است این در حالی که بازگشت این کشورها به سمت سوریه در اذهان مردم سوریه یاد آور اجساد کودکان سوریه در سواحل دریاها، ریختن خون شهدا و مادران داغ دیده و کودکان یتیم و یاد آور صحنه کشتار و قربانی کردن و آواره ساختن مردم سوریه و ویرانی وطن آنها است.

این روزنامه با بیان اینکه رسانه های خبری این پیام را دادند که دمشق بی صبرانه در انتظار بازگشت این کشورها به سمت آن و بازگشت دمشق به جمع این کشورها بود، افزود: بازگشایی سفارت کشوری که علیه سوریه در سال های گذشته توطئه کرده درواقع بازگشت طرف های شکست خورده به سمت سوریه صاحب عزت و کرامت است. بازگشت کشورهایی است که تسلیم پایداری و پیروزی سوریه شده و سرشکسته بازگشته اند.

الوطن نوشت که بدون شک بازگشت کشورهای عربی به سمت سوریه دلالت های سیاسی و دیپلماتیک بسیاری دارد که به وضوح به پیروزی سوریه در برابر دشمنی ها، دسیسه ها و توطئه ها ضد سوریه اشاره دارد و نشان می دهد که سوریه ثمره پایداری، فداکاری و دفاع از هویت و خاک و اصالت خود را می چیند.

این روزنامه ادامه داد که بازگشایی سفارت های کشورهای عربی در دمشق اعتراف و اقرار واضح به این است که سوریه از زیر ویرانی ها به پا خواسته و کرامت خود را حفظ کرده و کسانی که بازگشته اند در واقع همان نادمانی هستند که به شکست خود معترفند و اقرار و اعتراف به این است که سوریه همچنان در برابر توطئه گران سرسخت ایستاده است.

روزنامه الوطن افزود که کسانی که از بازگشت سفارت های عربی به دمشق خرسند هستند آیا دردها و رنج های مردم سوریه که هنوز هم ادامه دارد را فراموش کرده اند؟ آیا آنچه را که این کشورها باعث آن شده اند را از یاد برده اند؟ آیا فراموش کرده اند که مقام ها این کشور در صفحه های تلویزیون ها، رادیو ها و رسانه ها چه گفته اند؟ آیا فراموش کرده اند که این کشورها چه ویرانی هایی در سوریه به جا گذاشته؟ و آیا اشک ها، غم ها و مصیبت ها را فراموش کرده اند؟

این روزنامه در پاسخ به این پرسش ها می نویسد که بازگشت این کشورهای عربی به سمت سوریه همچنان همراه کینه ها و دسیسه هایی است و نباید به آن شیفته و خرسند شد.

الوطن نوشت: دولت سوریه به این کشورها اجازه بازگشت داده چرا که به منافع ملت خود می اندیشد و آنها که بازگشته چشم امید به نزدیکی به ملت سوریه و لو به روش های دیپلماتیک دارند اما سوریه توطئه هایی که برعلیه آن شد را فراموش نخواهد کرد همانطور که دوستی و همراهی کسانی را که در کنار آن ایستادند و در پیروزی براین توطئه ها آن را یاری کردند را فراموش نخواهد کرد.

این روزنامه سوری همچنین نوشت که کسانی که شکست خورده اند سعی در پوشاندن شکست خود دارند که واضح ترین آن پیام توییتری «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی بود که نوشت:

'بازگشت ما به سوریه برای مواجهه با نفوذ ترکیه و ایران در سوریه بود' بنابراین در اینجا کاملا آشکار می شود که دلیل بازگشت آنها این است که آنها بیمناک هستند و بازگشت آنها همراه با تلاشی خبیثانه است.

به گزارش ایرنا، الوطن اضافه کرد: وقتی با قتل و کشتار و ذبح و ویرانی و آواره ساختن ملت سوریه نتوانسند به اهداف خود دست یابند با آمدن به سمت سوریه با دروغ و تزویر و در هاله دیپلماسی و سیاسی این امر محقق نمی شود.

این روزنامه تاکید کرد: کسانی که در کنار سوریه هستند و در وقت سختی آن را حمایت و پشتیبانی کرده اند همچنان در خاک سوریه از آنها استقبال می شود و به زودی در کنار یکدیگر پیروزی سوریه را جشن خواهند گرفت.

این روزنامه خطاب به کشورهای عربی که درسال های گذشته ضد سوریه بودند، نوشت: سوریه مخالف بازگشت شما نیست اما شما که شکست خورده و بازگشته اید، سکوت کنید و در سکوت بازگردید.

کد خبر 427278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha