یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین-المیرا صدیقی: اعصاب یا فشار کار می تواند برای شما گردن درد بیافریند.

قطعاً درد گردن یک بیماری و یا جراحت است که می‌تواند شما را ناراحت کند. حتی نرمی بیش از حد تشک تخت خوابتان مؤثر است. پس چه راه‌هایی وجود دارند که از درد گردن که مطمئناً ناراحت‌کننده است خلاص شویم؟ راه‌های زیر می تواند کمک خوبی بری بهبود درد شما باشد:

استراحت: اگر به گردن درد مبتلا شده اید دراز بکشید و به ماهیچه های گردنتان استراحت دهید. از بالش بلند یا خیلی سفت استفاده نکنید.

تکه‌های یخ: گذاشتن تکه های یخ روی نقطه درد و التهاب حتما کمکتان می کند. چند قطعه یخ را در کیسه فریزر بگذارید و روی گردنتان قرار دهید. تکرار این کار در هر 15 دقیقه حتما مفید است.

گرم‌گیری: اگر احساس می کنید عضلات گردنتان سفت شده و گرقته است آنرا گرم کنید. گرما باعث نرم شدن عضلات گرفته می شود. دوش آب گرم راه خوبی برای این کار است اما به یاد داشته بشید که این کار را برای طولانی مدت انجام ندهید زیرا باعث نتیجه عکس می شود.

آرامش: اعصاب روی گرفتگی گردن بسیار تاثیر دارد. سعی کنید استرس را از خود دور کنید و اگر علت آن را نمی‌دانید سعی کنید آن را بیابید.

به یاد داشته باشید که خودتان می توانید محیطی آرام برای آرامشتان ایجاد کنید. به جایی خلوت و بی سر و صدا بروید و دراز بکشید. سعی کنید با فکر خود به تمام اعضای بدنتان آرامش دهید.

ماساژ: ماساژ می تواند به گرفتگی عضلات کمک کند.

خوردن مسکن: مسکن هایی که بدون نسخه پزشک می توان از آنها استفاده کرد می تواند برای شل کردن عضلاتتان موثر باشد و دردتان را نیز کاهش دهد.

کاهش وزن: اضافه وزن به تمام ماهیچه ها از جمله ماهیچه گردن فشار می آورد.

درست نشستن: اگر در محیط کارتان مدام پشت میز کامپیوتر نشسته و به صفحه آن خیره شده اید سعی کنید ارتفاع صندلی را به درستی تنظیم نمایید و هر چند وقت یک بار به خود استراحت دهید.

ترک عادات بد: اگر عادت دارید در اتومبیل بخوابید یا اینکه تلفن سیار منزلتان را بین گردن و شانه هایتان نگه دارید مطمئن باشید که دچار مشکل می شوید. عادات بدی که به گردنتان فشار می آورند را همین امروز ترک کنید.

تشک طبی: اگر هر روز صبح با گردن درد بیدار می شوید ، تشکتان ایراد دارد و باید آن را عوض کنید. بالش شما نیز نباید خیلی سفت و یا خیلی نرم باشد.

کد خبر 4272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز