همشهری آنلاین: هفته هنر تیر یا تیرآرت برنامه‌ای یک‌هفته‌ای دربرگیرنده رویدادهای هنرهای تجسمی است که نخستین دوره‌ آن با مشارکت ۲۱ نگارخانه و خلق ۵۷ رویداد هنری ۱۴ تا ۲۱ دی در تهران برگزار می‌شود.

هفته هنر تير

به گزارش همشهری آنلاین، این رخداد با گرد هم آوردن نگارخانه‌ها، مراکز فرهنگی و اجتماع هنرمندان ایرانی در پی فراهم آوردن فرصت‌هایی برای ایجاد گفتگوی بیشتر و برقراری پیوند میان هنر و زندگی روزمره است و در آن ۲۱ نمایشگاه در ۲۱ نگارخانه، ۱۳ طرح کیوریتوریال، شش پروژه، دو رزیدنسی و نشست‌های تخصصی با مدیریت بنیاد پژمان در مراکز مختلف فرهنگی پایتخت برگزار می‌شود.

بازدیدکنندگان هفته هنر تیر می‌توانند از برنامه‌ای جامع شامل برگزاری نمایشگاه در فضای نگارخانه‌ و نمایش آثار هنری در فضاهای غیرنمایشگاهی در سطح شهر بهره ببرند. نگارخانه‌های آ، آب‌انبار، آتبین، آران، آرت‌سنتر، اثر، اعتماد، افرند، ای‌جی، ایرانشهر، دستان، دلگشا، راه ابریشم، سیحون، شیرین، طراحان آزاد، محسن، هما، هور و خانه هنرمندان، خانه وارطان، جامعه نیومدیا، بادبادک، کودکان دنیا، آرت‌شاپ تهران، اقامتگاه کوشک و... در اجرای این برنامه مشارکت دارند.

تیر آرت نخستین اقدام منسجم در راستای توسعه منابع و زیرساخت‌های لازم برای ارتقای هنر مدرن و معاصر ایران و معرفی آن به مخاطبان ایرانی و بین‌المللی است.  در این راستا، تیر آرت دو رویداد سالانه برگزار می‌کند؛ آرت‌فر تیر و هفته هنر تیر. نخستین دوره آرت‌فر تیر تیرماه ۹۷ برگزار شد و اولین دوره هفته هنر تیر برای دی۹۷ برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 427137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha