همشهری آنلاین: حدود ۲۰۰ کشته در حوادثه جاده‌ای در سه روز اول تعطیلی‌های پایان سال در تایلند موسوم به هفت روز پرخطر یک رکورد تازه در این کشور جنوب‌شرقی آسیا خلق کرد.

حوادث جاده اي در تايلند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، در حالی که در تعطیلی‌های مربوط به سال گذشته حدود ۱۶۷ نفر در جاده‌ها و بزرگراه‌های تایلند کشته شده بودند، این آمار بین روزهای پنجشنبه تا شنبه به ۱۸۲ نفر افزایش یافت. پلیس تایلند دلیل اصلی این حجم از کشته را رانندگی در حالت غیرعادی اعلام کرده است؛ اتفاقی که در این کشور گردشگرپذیر بسیار رایج است.

سازمان بهداشت جهانی WHO تعداد ۱۶۳۳ حادثه در راه‌های پرتردد تایلند در مدت فقط سه روز مرگبارترین آمار در آخرین ماه سال میلادی در منطقه جنوب‌شرقی آسیا می‌داند. با وجود افزایش معنادار قربانیان حوادث جاده‌ای، آمار تصادف‌ها حدود پنج درصد کمتر از ۱۶۹۰ مورد بازه زمانی مشابه در سال گذشته است. میزان مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در تایلند حدود ۳۳ نفر در هر ۱۰۰ هزار است. ویتنام با حدود ۲۷ قربانی در رده دوم در منطقه جنوب‌شرقی آسیاست.

سنگاپور با داشتن تنها ۲.۸ قربانی در هر ۱۰۰ هزار امن‌ترین کشور آسیایی است؛ آماری که در بریتانیا به ۲.۹ قربانی می‌رسد. پلیس تایلند هفته منتهی به نخستین چهارشنبه سال ۲۰۱۹ را «هفت روز پرخطر سال نو» نامیده است؛ دوره‌ای که سال گذشته با ۴۲۳ قربانی در یادها مانده است. هفته گذشته یک بلاگر چینی از قطع شدن یکی از بازوهای خود در حادثه رانندگی در تایلند خبر داد و باعث شد ایمنی سفر به این کشور مورد تردید جدی قرار بگیرد.

بر اساس آمار پلیس تایلند، دلیل اصلی ۴۱ درصد حادثه‌ها مصرف الکل بوده و ۲۷ درصد از رانندگان هم به دلیل شکستن قانون سرعت دچار حادثه شده‌اند. سه‌چهارم وسایل نقلیه صدمه‌دیده موتورسیکلت بوده‌اند و پلیس در این سه روز وسیله حدود ۴۶ هزار موتورسوار را به دلیل همراه نداشتن و استفاده نکردن از کلاه ایمنی توقیف کرد. نکته عجیب و جالب اینکه حدود ۴۳ هزار راننده تایلندی به دلیل نداشتن گواهینامه معتبر بازداشت شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی یکی از دلایل اصلی بالا بودن آمار قربانیان حوادث رانندگی در تایلند را ضعیف بودن قوانین این بخش و جدی نبودن پلیس در اعمال همان قوانین می‌داند. ۵۱ درصد از موتورسواران تایلندی هرگز از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند و آمار رانندگانی که کمربند ایمنی نمی‌بندند حدود ۵۸ درصد است.

کد خبر 427024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha