همشهری آنلاین: ارتش سوریه در راستای توافق با نیروهای کرد سوریه دموکراتیک، کنترل سد استراتژیک "تشرین" بر روی رود فرات را در دست گرفت.

سد تشرين

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، نیروهای ارتش سوریه در اطراف این سد که بر روی رود فرات واقع است، مستقر شدند. این امر در راستای توافق با نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) انجام شد و کردها کنترل سد را به ارتش سوریه واگذار کردند.

کردها پیشتر هم اعلام کرده بودند که شهر منبج را به ارتش سوریه واگذار کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که بندهای "توافق منبج" میان ارتش سوریه و نیروهای قسد امروز(یکشنبه) اعلام شود.

ارتش سوریه می‌گوید براساس توافق با نیروهای کرد وارد شهر منبج شده است. این اقدام بعد از درخواست رسمی کردها برای حفاظت از این شهر در برابر حمله احتمالی ترکیه صورت گرفت.

سد تشرین در ۳۳ کیلومتری جنوب شهر منبج و ۱۱۵ کیلومتری شرق حلب واقع است و فاصله ۸۰ کیلومتری با مرزهای سوریه با ترکیه در شمال دارد.

این سد از اهمیت استراتژیکی به ویژه در زمینه برق سوریه برخوردار است و به منزله پل ارتباطی میان استان‌های حلب و رقه است. همچنین منبع مهم و اصلی تولید برق در استان حلب به شمار می‌رود.

ارتش سوریه نوامبر ۲۰۱۵ کنترل خود بر این سد را از دست داد و گروه تروریستی داعش بر آن سیطره یافت.

کد خبر 426936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha