همشهری آنلاین: وزارت دفاع کره جنوبی در ادامه تنش‌های نظامی با ژاپن بر سر موضوع موسوم به «حادثه راداری» توکیو را به دروغ پردازی متهم کرد.

پرچم هاي ژاپن و كره جنوبي

به گزارش ایرنا از یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی به دنبال انتشار ویدیو ضبط شده در مورد هدفگیری رادار کنترل آتش کشتی کره جنوبی بر روی هواپیمای ژاپنی، با انتشار بیانیه ای توکیو را به انتشار حقایق نادرست متهم کرد.

دولت ژاپن معتقد است یک ناوشکن کره جنوبی روز پنجشنبه گذشته رادار کنترل آتش خود را به سمت هواپیمای گشتی نیروی دفاع از خود ژاپن هدف گیری کرده است اما مقامات کره جنوبی می گویند از رادار برای جستجوی یک کشتی سرگردان متعلق به کره شمالی استفاده می کرده است.

دولت ژاپن معتقد است از آنجایی که قفل کردن رادار کنترل آتش بر روی یک هواپیما، مقدمه ای برای یک حمله است به عنوان اقدامی خصمانه در نظر گرفته می شود.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است این ناوشکن از یک دوربین استفاده کرده تا این هواپیمای ژاپنی که در ارتفاع پایین در حال نزدیک شدن بوده را رصد کند اما فرستادن امواج ردیابی توسط این کشتی را انکار کرد.

وزارت دفاع ژاپن پیشتر اعلام کرده بود سیگنال هایی که ویژه رادار کنترل آتش است، برای یک بازه زمانی پیوسته و به تناوب به سمت این هواپیمای ژاپنی فرستاده شده است.

مقامات دفاعی توکیو می گویند نتیجه گیری آنها بر اساس تحلیل بازه فرکانسی و قدرت سیگنال هایی است که توسط این هواپیما ذخیره شده است.

وزارت دفاع ژاپن این حادثه را شدیدا تاسف برانگیز خوانده و مصرانه از کره جنوبی می خواهد اقداماتی را جهت جلوگیری از وقوع دوباره آن در نظر گیرد.

وزیر دفاع ژاپن امروز به خبرنگاران گفت دولت به زودی تصاویری را که توسط هواپیمای گشت زنی گرفته شده است، منتشر می کند تا نشان دهد ادعای توکیو معتبر است.

این حادثه راداری، در مجمع الجزایر دوکدو روی داده است این منطقه که به زبان کره ای «دوکدو» و در زبان ژاپنی «تاکه شیما» خوانده می شود، تقریبا به فاصله ای برابر از مناطق خشکی دو کشور در دریای ژاپن واقع شده به طوری که در ۲۱۱ کیلومتری استان «شیمانه» ژاپن و در ۲۱۵ کیلومتری از خاک کره جنوبی قرار دارد این جزایر یکی از منازعات دریایی دو کشور بوده است.

جزایر «دوکدو» در واقع شامل دو کوه صخره ای است که سر از آب بیرون آورده اند و چندین کوه صخره ای کوچک نیز آنها را احاطه کرده اند کره جنوبی این جزایر را از سال ۱۹۵۰ میلادی تاکنون تحت کنترل خود دارد.

«دوکدو» یا «تاکه شیما» به دلیل اهمیت و ارزش استراتژیکی اش، باعث دردسر بین دو همسایه و در عین حال دو متحد امنیتی آمریکا در آسیا شده است.

کد خبر 426769

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha