همشهری آنلاین: شمار زیادی از ساکنان رقه در شهرک السبخه واقع در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر الرقه با برپایی راهپیمایی ضمن محکوم کردن عملیات احتمالی ترکیه تأکید کردند که ارتش سوریه تنها ضامن اتحاد ملی است.

حمايت ساكنان رقه از دولت سوريه

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، شمار زیادی از ساکنان این استان در شهرک 'السبخه' واقع در جنوب شرق شهر الرقه سوریه امروز با برپایی راهپیمایی تهدیدهای دولت ترکیه مبنی بر حمله مجدد به سوریه را محکوم کردند.

این افراد که از مناطق مختلف استان در السبخه تجمع کرده بودند، پرچم رسمی دولت سوریه و تصاویر بشار اسد رئیس جمهوری این کشور را در دست داشتند.

راهپیمایی کنندگان با سردادن شعارهایی درحمایت از دولت سوریه همچنین اعلام کردند که با حفاظت از دستاوردهای ارتش سوریه برابر گروه های تروریستی به آنها افتخار می‌کنند.

شرکت کنندگان دراین راهپیمایی با بیان اینکه پرچم رسمی سوریه ' اقشار مختلف مردم سوریه را گرد هم جمع می‌کند' برای دفاع از کشور و گذشتن از جان خود در راه حفظ وطن، اعلام آمادگی کردند.

'عبد الله ابراهیم النور' رئیس انجمن کشاورزان السبخه به خبرنگار سانا گفت که ارتش عربی سوریه تنها ضامن اتحاد ملی است و همه فرزندان عشایر حاضر در استان آمادگی کامل دارند که در راه میهن جانفشانی کنند و امروز امیدوارند که استان به آغوش حکومت سوریه بازگردد.

'عبد الله الرفاعی' که یکی از سرشناسان عشایر السبخه نیز گفت که جوانان رقه در این تظاهرات شرکت کردند تا تهدیدها و اقدامات ترکیه در حمایت از تروریسم را محکوم کنند.

الرفاعی همچنین گفت که این جوانان نمی‌پذیرند نیروهای ترکیه‌ یا سایر نیروهای سایر کشورها قداست خاک سوریه را از بین ببرد.

روزنامه 'الوطن 'چاپ سوریه به نقل از یک مسئول میدانی کُرد در منبج گزارش داد: یگان های مدافع خلق، آمادگی نبرد در شرق فرات را دارند و در مناطقی که احتمال می رود ترکیه دست به عملیات زمینی بزند، تونل هایی حفر کرده اند.

این در حالی است که آنکارا و معارضان سوری وابسته به آن برای حمله نظامی علیه یگان های مدافع خلق که هسته اصلی نیروهای دمکراتیک کُرد سوریه در شرق فرات را تشکیل می دهند، تعداد نیروهای خود را در اطراف منبج افزایش داده و به اطراف این شهر نیرو اعزام کرده اند.

در همین راستا، قرار است یک هیأت بلندپایه ترکیه ای مرکب از «مولود چاووش اوغلو»، «خلوصی آکار» وزیران امورخارجه و دفاع به همراه «هاکان ویدان» رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه، فردا (شنبه) عازم مسکو شوند و احتمالاً موضوع شمال سوریه از جمله مهم ترین موضوعاتی است که در دستور کار این دیدار با مقام های روسی قرار خواهد داشت.

این تحولات یک هفته پس از آن صورت می گیرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دستور خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را صادر کرد.

کد خبر 426757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha