همشهری آنلاین: فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه از ورود ارتش به منبج و برافراشتن پرچم سوریه در این منطقه خبر داد.

ارتش سوريه

به گزارش صداوسیما به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با انتشار بیانیه ای، از ورود نیروهای ارتش این کشور به منبج و برافراشتن پرچم سوریه در این منطقه خبر داد.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد با توجه به پایبندی کامل ارتش و نیروهای مسلح به مسئولیت های ملی خود برای اعمال حاکمیت کشور بر همه مناطق جمهوری عربی سوریه و در پاسخ به خواسته ساکنان منطقه منبج، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح ورود یگان های ارتش سوریه به این منطقه و به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری عربی سوریه در آن را اعلام می کند.

فرماندهی کل ارتش بار دیگر بر پافشاری خود برای نابودی تروریسم و بیرون راندن همه متجاوزان و اشغالگران از خاک پاک سوریه تاکید می کند و نیروهای مسلح سوریه امنیت کامل همه شهروندان سوری و دیگر افراد مقیم این منطقه را تضمین می کنند.

پس از ورود ارتش سوریه به شهر منبج، پرچم سوریه و همچنین روسیه در این شهر به اهتزاز درآمده است. این کار بر اساس هماهنگی بین نیروهای روسی و ارتش سوریه پس از عقب نشینی نیروهای سوریه دمکراتیک از این شهر انجام شده است.

  • استقبال روسیه

روسیه با استقبال از ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر منبج، آن را اقدامی " مثبت " دانست.

شبکه تلویزیونی المیادین : همزمان با استقرار نیروهای ارتش سوریه در شهر منبج، جنگنده های ائتلاف آمریکایی به طور گسترده در آسمان این شهر به پرواز درآمدند.

  • ورود تانک های ترکیه ای به سوریه همزمان با ورود نیروهای ارتش سوریه به منبج

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا گزارش داد، تعداد دیگری از تانکهای ترکیه صبح امروز جمعه وارد سوریه شدند.

این تانکها که از نوع لئوپار و از مدرنترین تانکهای ترکیه هستند و از مرز کیلیس جابجا شده بودند، صبح امروز با حفاظت خودروهای زرهی از مرز کارکامیش (نقطه مقابل جرابلس سوریه) وارد خاک سوریه شدند.

اخبار رسانه های ترکیه حاکی از آن است که تقویت مواضع ارتش این کشور در مرزهای سوریه همچنان ادامه دارد. در همین چارچوب ۱۰ واگن مهمات و جنگ افزار به همراه یگانی از نیروهای کماندو این کشور که از پادگان های چانکری و بولو اعزام شده بودند پس از ورود به ایستگاه قطار غازی انتب دیروز عازم مرزهای اونجوپینار و البیلی از توابع شهر مرزی کیلیس شدند.

همچنین یگان کماندو دیگری از مرکز فرماندهی نهم "ساری کامیش" برای مشارکت در عملیات برون مرزی ارتش ترکیه در سوریه روز گذشته با یک فروند هواپیمای نظامی از فرودگاه استان کارص عازم استان شانلی اورفا شدند.

هیئتی از ترکیه به ریاست مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه، حلوصی آکار وزیر دفاع، هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات(میت) و ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری این کشور فردا شنبه در مسکو با مقامات روسیه دیدار و پیرامون عملیات نظامی ترکیه در شرق فرات و منبج مذاکره خواهند کرد.

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد جیهان احمد سخنگوی گروه موسوم به «نیروهای سوریه دمکراتیک» گفت این گروه ورود ارتش سوریه به منبج را تایید و به همراه دمشق برای بستن راه به روی ترکیه تلاش می کنند.
وی افزود این توافق شامل منطقه شرق فرات می شود.

کد خبر 426752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha