همشهری آنلاین: جلوی گرانی را گرفتیم. این تیتر روزنامه جهان صنعت در ۶/دی/۹۷ به نقل از وزیر اقتصاد بود. به گفته‌ او وزارت صنعت نظام نظارت بر بازار را سازماندهی کرده که امیدوار هستیم در آینده نزدیک، این موضوع اثر خود را بر کاهش قیمت‌ها بگذارد.

عباس آخوندي

وی معتقد است در دو هفته اخیر آثار اقدامات وزارت صنعت در برخی از گروه‌های کالایی دیده شده است... بعد از جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، باید به سمت کاهش قیمت‌ها برویم که البته این موضوع زمانبر است بنابراین باید با دقت، حساسیت و اعمال مدیریت بیشتر مانع از افزایش قیمت‌ها شویم. دژپسند این را هم گفت که منافع برخی از افراد ایجاب می‌کند اجناس را با قیمت‌های بالاتر بفروشند که باید این موضوع مدیریت شود.

بی‌گمان، عدم قطعیت و بی‌ثباتی بازار موجب نگرانی همگان را فراهم آورده‌است. مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان و تاجران و مقام‌های سیاسی همه و همه نگران هستند. لیکن، آیا واقعا وزیر اقتصاد با این سطح از افزایش پایه‌ی پولی، رشد نقدینگی، کسری تراز عملیاتی بودجه، روند کاهشی سرمایه‌گذاری، مانع‌های موجود بر سرِ راهِ مبادله‌های مالی به ویژه در سطح بین‌المللی و باز به‌ویژه بخشِ دست‌سازِ برخی گروه‌های نفوذِ داخلی و سایر گرفتاری‌های ساختاری تصور می‌فرمایند با داغ‌ودرفش می‌توانند روند قیمت‌ها را کاهشی کنند.

این ادبیات شایسته‌ی وزارت امور اقتصادی نیست. اگر فشار سیاسی زیاد است، پیشنهاد من دستِ‌کم سکوت و حفظ حرمتِ کارشناسی وزارت امور اقتصادی و دارایی است. تا در روزهای سخت بازار بتواند به نظرِ آن اعتنا و اعتماد کند.

عباس آخوندی

کد خبر 426746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha