همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، از تولید یک نوع موشک مافوق صوت استراتژیک خبر داده است.

روسیه موشک مافوق صوت غیرقابل‌رهگیری تولید کرده است

به‌گزارش بی بی سی رئیس جمهوری روسیه در یک سخنرانی در روز چهارشنبه، ۵ دی، گفت که آزمایش نهایی موشک مافوق صوت آوانگارد با موفقیت انجام گرفته و از سال آینده به زرادخانه موشکی روسیه افزوده خواهد شد. به گفته آقای پوتین، این موشک قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است.

آقای پوتین با اعلام اینکه روسیه نخستین کشوری است که چنین موشکی را تولید کرده گفت: "از سال ۲۰۱۹، نیروهای مسلح روسیه سامانه موشکی قاره پیمای آوانگارد را در اختیار خواهند داشت و این لحظه‌ای پرشکوه در تاریخ نیروهای مسلح و کشور ماست. او گفت که روسیه اینک به یک اسلحه استراتژیک جدید مسلح شده است.

در ماه مارس سال جاری، آقای پوتین گفت که ارتش این کشور تعدادی اسلحه جدید را در دست تولید دارد. منابع نظامی روسی گفته‌اند که موشک مافوق صوت آوانگارد علاوه بر سرعت زیاد از قابلیت مانور فراوان برخوردار است و به سرعت قادر به تغییر جهت است. به گفته آنان، مجموع این خصوصیات باعث می‌شود تا تجهیزات دفاع ضدموشکی موجود قادر به رهگیری و انهدام این موشک نباشند.

به گفته رسانه‌های روسیه، سپردفاع ضدموشکی ایالات متحده هم قادر به جلوگیری از اصابت این موشک به هدف نیست.

ولادیمیر پوتین گفته است که با عملیاتی شدن این موشک، سامانه‌های دفاع ضدموشکی جهان کهنه و از رده خارج شده‌اند.

ولادیمیر پوتین در سال‌های اخیر یک سیاست خارجی تهاجمی را همراه با تاکید بر تقویت بنیه نظامی این کشور دنبال کرده و گفته است که جامعه جهانی باید روسیه را به عنوان یک ابرقدرت به رسمیت بشناسد. در این راستا، مقامات روسیه از لزوم حضور آن کشور در حوزه‌های نفوذ خود سخن گفته‌اند.

کد خبر 426658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha