دومین جشنواره‌ی ملی کتاب سال سبک زندگی، با محوریت کتاب‌های ویژه‌ی مخاطبان کودک و نوجوان برگزار می‌شود. دفتر تبلیغات اسلامی، مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره را تا نیمه‌ی دی ۱۳۹۷ تمدید کرد.

سبک زندگی در کتاب‌های نوجوان

براساس فراخوان منتشر شده، کتاب‌های راه‌یافته به این جشنواره، در دو بخش کتاب‌های تألیفی و ترجمه و در ۱۲ رشته مورد داوری قرار خواهند گرفت. این دوره‌ی جشنواره، کتاب‌های چاپ اول ویژه‌ی گروه‌های سنی «ب» و بالاتر، منتشر شده در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ را می‌پذیرد. گفتنی است ناشر و پدیدآورنده، هر دو می‌توانند با ارسال یک نسخه از هریک از آثار خود، که آن را متناسب با محورها و رشته‌های جشنواره می‌دانند، در این جشنواره شرکت کنند.

این جشنواره را دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌ی علمیه‌ی قم، با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، خانه‌ی کتاب، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور، باغ‌ کتاب تهران و... برگزار می‌کند و مراسم اهدای جوایز آثار برگزیده اسفند امسال، هم‌زمان با تولد حضرت زهرا(س) برپا خواهد شد.  

از کتاب‌های برگزیده در بخش تألیف، در هشت رشته‌ی «رمان کودک»، «رمان نوجوان»، «داستان کوتاه کودک»، «داستان کوتاه نوجوان»، «شعر و متن ادبی برای کودکان»، «شعر و متن ادبی برای نوجوانان»، «تک‌نگاشت برای نوجوانان» و «متن علمی و مهارتی برای گروه‌های سنی نوجوان» و از کتاب‌های برگزیده در بخش ترجمه نیز در چهار دسته‌ی «داستان کوتاه برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان»، «رمان کودک و نوجوان»، «متن علمی و مهارتی برای کودکان و نوجوانان» و «شعر و متن ادبی برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان» تقدیر خواهد شد.

این جشنواره ۱۳ محور فعالیت خود را به این شرح اعلام کرده است: «الگوی پوشاک و زیبایی»، «الگوی تغذیه»، «الگوی مسکن»، «الگوی رفتار در فضای مجازی»، «الگوی مناسک مذهبی»، «الگوی معاشرت»، «الگوی اوقات فراغت و تفریح و بازی»، «الگوی بهداشت و سلامت»، «الگوی مصرف فرهنگی»، «الگوی شهروندی (تعامل با قانون)»، «الگوی رفتار اقتصادی»، «الگوی تزئینات» و «الگوی اندیشه ورزی و تحصیل».

نشانی دفتر جشنواره: تهران، خیابان انقلاب، بین خیابان فلسطین و وصال شیرازی، دفتر تبلیغات اسلامی، دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی کتاب سالِ سبک زندگی (تلفن: ۶۶۹۶۹۹۳۵)

کد خبر 426388

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha