همشهری آنلاین: باستان‌شناسان بقایای چند اسب اصیل را در اصطبلی در شهر باستانی پمپئی یافتند که تصور می‌شود مربوط به یک ژنرال عالیرتبه دوران روم باستان باشد.

بقاياي اسب در شهر مدفون پمپئي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسوشیتدپرس، این اسب‌ها در حالی زیر خروارها خاک و خاکستر آتشفشانی مدفون شده‌اند که به نظر می‌رسد مهارخورده و زین‌شده آماده دادن سواری بوده‌اند. ماسیمو اوسانا، رئیس پارک باستان‌شناسی شهر سوخته پمپئی درباره کشف تازه به خبرگزاری رسمی ایتالیا آنسا گفت: «ویلایی که اسب‌ها در آن پیدا شده‌اند متعلق به یک افسر نظامی عالیرتبه (احتمالا یک ژنرال) مربوط به دوران امپراتوری روم باستان است.»

بر اساس آنچه اوسانا روز یکشنبه به خبرنگار آنسا گفت، دست‌کم یک راس اسب دست‌نخورده و سالم باقی مانده و بقایای دو یا سه اسب دیگر در محوطه اصطبل از زیر خاک بیرون آمده است. چشم‌انداز تراس یا بهارخواب این ویلا رو به خلیج ناپل و جزیره کاپری است و محوطه آن پیش‌تر در دهه ۱۹۰۰ یک‌بار کاوش شده بود اما بعدها دوباره زیر خاک مدفون شد.

شهر بسیار زیبا و سرسبز پمپئی نزدیک شهر ناپل امروز در انفجار آتشفشانی کوهستان وسویوس در سال ۷۹ پس از میلاد زیر خروارها گدازه و خاکستر ناشی از آن رفت. تصور می‌شود اسب‌ها هم قربانی خاکستر آتشفشان و گدازه‌های جوشان شده باشند. مسئولان باستان‌شناسی ایتالیا امیدوارند ویلای ژنرال رومی را در آینده نزدیک برای بازدید مردم آماده کنند.

کد خبر 426339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha