همشهری آنلاین: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به دنبال تشدید درگیری های لفظی میان آنکارا و تل آویو بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهونیستی را 'صدای ظالمان' و سمبل 'تروریسم دولتی' خواند.

اردوغان

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان در مراسمی در شهر استانبول خطاب به نتانیاهو گفت که تو صدای ظالمان هستی و کابینه ات متهم به انجام تروریسم دولتی است.

اردوغان افزود: اسرائیل حق ندارد هیچ طرفی را متهم کند؛ قبل از آن باید به خاطر خطاها و جنایت های ضد بشری و کشتارها و ویرانی هایی که باعث شده، مجازات شود.

اردوغان روز شنبه نیز در نشست «بنیاد جوانان ترکیه» در حمایت از بیت المقدس و با اشاره به فلسطینیانی که به دنبال خشونت های رژیم صهیونیستی قربانی شدند، تصریح کرد: صهیونیست ها در اسرائیل به مردمی که روی زمین افتاده اند، حمله می کنند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهند، در واقع اسرائیلیان تنها مردان را نمی زنند بلکه زنان و کودکان افتاده روی زمین را نیز هدف ضرب و شتم قرار می دهند.

این اظهارات اردوغان سبب آغاز درگیری ‌های لفظی بین آنکارا و رژیم صهیونیستی شده و این درگیری تاکنون ادامه داشته است.

نتانیاهو نیز در توئیت روز گذشته خود، خطاب به رییس جمهوری ترکیه نوشت: اردوغان نباید اسرائیل را موعظه کند.

وی همچنین اردوغان را به اشغال شمال قبرس و کشتار کردها در داخل و خارج از ترکیه متهم کرد.

سخنان نتانیاهو با واکنش شدید مقامات ترکیه رو به رو شد.

در ادامه این جدل های لفظی، 'مولود چاووش اوغلو'وزیر خارجه ترکیه ضمن رد انتقادات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رییس جمهوری ترکیه، نتانیاهو را 'قاتل خونسرد دنیای امروز' خواند.

چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در واکنش به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو کودکانی را که در ساحل بازی می‌ کنند ، بمباران می‌کند، او و مقاماتش مسئول کشتار هزاران فلسطینی بی گناه هستند.

وزیر امور خارجه ترکیه این پیام را به همراه تصاویر شهید «فادی ابوصالح» و «فوزی الجنیدی» نوجوان 16 ساله و نماد مقاومت فلسطین که از سوی شمار بسیاری از سربازان صهیونیست با چشمان بسته بازداشت شده اند، منتشر کرد.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه هم به سخنان نتانیاهو واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: نتانیاهو از آن جایی که تحت بازجویی پلیس قرار دارد، دچار مشکلات فراوانی شده است، وی می کوشد توجه مردم را منحرف کند اما بیهوده تلاش می کند، آنها نمی توانند صدای رئیس جمهوری ما را ساکت کنند.

وی افزود: نتانیاهو به دنبال راهی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات و اشغالگری های خود است ولی باید بداند که هرگز نخواهد توانست رییس جمهور اردوغان را ساکت کند.

سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه هم گفت: رژیم صهیونیستی از اقدام ترکیه علیه اهداف گروه تروریستی پ ک ک(حزب کارگران کرد ترکیه) خشمگین است و برای همین شاهد حمله نتانیاهو به اردوغان هستیم.
وی افزود: اسرائیل که ما را به نژادپرستی متهم می کند، خود قانون کشور یهودی را به تصویب رسانده که ناقض تساوی حقوق شهروندان می باشد.

کد خبر 426286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha