همشهری آنلاین: چین با ایجاد شبکه پیشرفته و فوق سریع نسل پنجم اینترنت و تلفن‌های سیار امیدوار است پیشرو دیگر کشورها در استفاده از توسعه یافته‌ترین سامانه اینترنتی و تلفنی دنیا باشد و در عرصه مخابرات خود را به یک قدرت بی‌همتا تبدیل کند.

چین اینترنت

به گزارش ایرنا شرکت‌های چینی بسرعت در حال ساخت و توسعه تجهیزات، قطعات و وسایل مرتبط با نسل پنجم تلفن‌های همراه و اینترنت هستند تا صنعت تلفن های همراه و شبکه در چین را به قابلیتی ارتقا دهند که دیگر کشورهای جهان تاکنون به آن دست نیافته‌اند در چنین صورتی چین می‌تواند حرف اول را در این صنعت بزند و کشورهای دیگر را به دنبال خود بکشد.

تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی بر اساس اعلام مخابرات چین، پروانه ها و مجوزهای کاری نسل پنجم در این کشور صادر خواهد شد در همین راستا «وو خه چوان» از آکادمی علوم چین می گوید سند و بیانیه مربوط به نسل پنجم شبکه و تلفن های همراه نیز باید در این چند روز پایانی سال منتشر شود.
بر اساس برنامه ای که این عضو آکادمی علوم چین به آن اشاره کرد، اولین تلفن های هوشمندی که با نسل پنجم پرسرعت کار می کنند در نیمه اول سال ۲۰۱۹ میلادی وارد بازار خواهد شد.

'یانگ چائو بین' معاون شرکت هوآوی از بزرگترین سازندگان تلفن های هوشمند دنیا می گوید: ساخت سامانه های شبکه نسل پنجم با همکاری اپراتورهای دیگر مخابراتی در استان 'جه جیانگ' در شرق چین شروع شده است.
وی افزود که ساختارها و سامانه های ذی ربط و ایستگاه های انتقال داده های نسل پنجم پرسرعت تلفن‌های همراه بتدریج در مناطق دیگر چین ایجاد خواهد شد و نهایتا این شبکه شکل خواهد گرفت و تلفن های هوشمند این نسل نیز وارد بازار خواهند شد.

کارشناسان چینی می‌گویند که شبکه های نسل اول تا چهارم عمدتا در اختیار مشترکان بود اما شبکه پرسرعت نسل پنجم «مصارف اینترنتی» دارد و برای مصارف اینترنتی صنعتی نیز بهره وری بالایی خواهد داشت.

با این حساب چین پس از شکل دادن به این شبکه از سرمایه گذاران و شرکت های فنی برای سرمایه گذاری و مشارکت در آن دعوت خواهد کرد و شماری از شرکت ها خود را برای این منظور از هم اکنون آماده کرده اند و چین امیدوار است «رهبری نسل پنجم» پرسرعت را در دنیا از آن خود کند.
علی رغم چنین اظهار نظرهایی نباید از این موضوع غافل شد که شرکت «زد تی یی» از شرکت های مخابراتی بزرگ چین سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرد برای اولین بار در جهان موفق به ساخت یک تلفن هوشمند نسل پنجم شده است.
با این حساب انتظار می رود که تا سال ۲۰۱۹ و یا ۲۰۲۰ میلادی اینترنت‌های پر سرعت نسل پنجم در دسترس مردم قرار گیرد و از هم اکنون این شرکت مخابراتی چینی گام بزرگی در راستای ساخت تلفن هایی برای استفاده از این سرعت بالا برداشته است.
تلفن مذکور موسوم به «گیگابیت فون» شرکت زد تی یی چین بر اساس اعلام مسئولان آن می تواند برنامه ها، تصاویر و فیلم ها را با سرعتی معادل یک گیگابایت در هر ثانیه ذخیره و به اصطلاح دانلود کند که این سرعت ۱۰ برابر فناوری های نسل چهارمی است که اکنون در تلفن های هوشمند دنیا در اختیار کاربران است.

این شرکت، تلفن خود را در کنفرانس اینترنت و تلفن های هوشمند در بارسلونا اسپانیا نیز معرفی کرد که ظاهرا کارکردهای بسیار بالایی در دانلود تصاویر دارد و در زمینه عکاسی نیز بسیار قوی تر از تلفن های موجود هوشمند است و زاویه عکسبرداری آن تا ۳۶۰ درجه است.
شرکت در بیانیه ای در تارنمای خود آورده است این یک انقلاب در دنیای اینترنت و تلفن های هوشمند محسوب می شود که زندگی مردم را دگرگون خواهد کرد و زد تی یی اکنون خود را وقف توسعه فناوری نسل پنجم تلفن های هوشمند کرده است.

شرکت‌های سازنده تلفن های هوشمند جهان رقابت سرسختانه ای برای توسعه شبکه فن آوری نسل پنجم اینترنتی دارند که می تواند با سرعتی بسیار بالا به کاربران امکان تماشای فیلم و سریال های تلویزیونی بدهد.
با این وصف تارنمای 'یی سی چین' می نویسد که استفاده از خدمات شبکه پر سرعت نسل پنجم به طور گسترده در سال ۲۰۲۰ میلادی امکانپذیر خواهد بود.
کاربران می گویند با ساخت تلفن هوشمند 'زد تی یی' چین مشترکان می توانند یک فیلم سینمایی را ظرف چند ثانیه روی تلفن های خود نصب و تماشا کنند.

کد خبر 426201

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha