شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بخشی از دولت آمریکا با به توافق نرسیدن دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در سنا بر سر منابع مالی مورد نظر دونالد ترامپ برای احداث دیوار مرزی با مکزیک به خاطر تصویب نشدن قانون بودجه از نیمه شب جمعه تعطیل خواهد شد.

كاخ سفيد

این تعطیلی در برگیرنده بخش های غیرضروری یک چهارم وزارت خانه ها و سازمان های دولت فدرال مانند وزارتخانه های مسکن، وزارت امنیت داخلی، کشاورزی، امور خارجه و دادگستری خواهد بود که شامل ۸۰۰ هزار نفر از کارمندان دولت است.

بر اساس گزارش بی بی سی، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا گفته بود اگر دموکرات های سنا با احداث دیوار مرزی با مکزیک موافقت نکنند و قانون بودجه به تصویب نرسد، برای تعطیلی طولانی مدت دولت آمادگی دارد.

 ترامپ در سخنانی در کاخ سفید گفت:‌ "امیدوارم این طور نشود ولی ما کاملا برای یک تعطیلی طولانی مدت آمادگی داریم. "

 ترامپ خواهان اختصاص پنج میلیارد و هفتصد میلیون دلار برای احداث دیوار مرزی برای مقابله با ورود مهاجران غیرقانونی از مکزیک است ولی دموکرات های کنگره این کار را بی حاصل و حیف و میل بودجه می دانند.

این تعطیلی در برگیرنده بخش های غیرضروری یک چهارم وزارت خانه ها و سازمان های دولت فدرال مانند وزارتخانه های مسکن، وزارت امنیت داخلی، کشاورزی، امور خارجه و دادگستری خواهد بود که شامل ۸۰۰ هزار نفر از کارمندان دولت است.

 ترامپ گفته در صورت تعطیل شدن دولت برای تعطیلات کریسمس به فلوریدا نخواهد رفت.

مجلس نمایندگان آمریکا جمعه به طرح بودجه مورد نظر آقای ترامپ با ۲۱۷ رای مثبت در برابر ۱۸۵ رای منفی رای داد اما جمهوری خواهان از آرای کافی برای تصویب این طرح در مجلس سنا برخوردار نیستند.

بر اساس آیین نامه سنا، تصویب این طرح در این مجلس ۱۰۰ نفری به ۶۰ رای نیاز دارد ولی جمهوری خواهان تنها ۵۱ کرسی در اختیار دارند.

رایزنی جمهوری خواهان و دموکرات های سنا بر سر قانون بودجه از شنبه ادامه خواهد یافت.

پیش از این نیز بخش هایی از دولت آمریکا دو بار در ابتدای سال ۲۰۱۸ به خاطر اختلاف بر سر بودجه تعطیل شده بودند.

احداث دیوار مرزی با مکزیک از وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ است.

او خواهان احداث این دیوار برای مقابله با مهاجران غیرقانونی است که به گفته او "جرم و بیماری را با خود به آمریکا می آورند. "

ترامپ می گوید دموکرات ها به امنیت مرزها بی توجه هستند.

او جمعه با اشاره به بی فایده خواندن دیوار مرزی از سوی دموکرات ها در یک توییت نوشت:‌ "در اسراییل احداث دیوار ۹۹.۹ درصد موفقیت آمیز بود… مرزهای جنوبی ما هم متفاوت نخواهند بود.

کد خبر 426175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha