همشهری آنلاین: روزنامه واشنگتن پست نوشت: دولت ترامپ تصمیم گرفت تا سربازهای آمریکا را از سوریه خارج کند.

نيورهاي آمريكايي

به گزارش ایرنا، یک مقام امریکایی که نخواست نامش فاش شود، به واشنگتن پست گفته است: این تصمیم روز سه شنبه گرفته شده که به موجب آن تمامی نیروهای آمریکایی که بیش از دوهزارنفر هستند از سوریه خارج خواهند شد.

ترامپ مدتها قبل قول داده بود مبارزه با گروه تروریستی داعش را به سرانجام برساند. او در عین حال هزینه های گزاف و ماموریتهای خطرناک نظامی آمریکا را به چالش کشیده بود.

این روزنامه آمریکایی نوشت: سربازان آمریکایی در کنار نیروهای سوریه برای از بین بردن بقایای داعش در نواحی مرکزی سوریه، خدمت می کردند.

واشنگتن پست این سئوال را مطرح کرده است که آیا خروج بدون مقدمه (بیدرنگ) نیروهای آمریکایی باعث نخواهد شد که گروه داعش به راحتی قدرت پیدا کند.

واشنگتن پست می نویسد: اقدام غیر منتظره کاخ سفید همزمان با بروز تنش با ترکیه، متحد آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر سر آنچه که ترکیه همدستی نیروهای آمریکایی با گروه تروریستی کرد در سوریه خوانده و هشدار داده است به کردهای ساکن سوریه حمله نظامی خواهد کرد.

این مقام آمریکایی به واشنگتن پست گفت: خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در اولین فرصت ممکن انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، روز نامه وال استریت جورنال هم روز چهارشنبه گزارش داد: سربازان آمریکایی از نواحی شمال شرقی سوریه خارج خواهند شد.

کد خبر 425938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha