همشهری آنلاین: معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور در پی فوت سه دانش‌آموز زاهدانی در حادثه آتش‌سوزی مدرسه گفت: نزدیک به ۹۰ هزار کلاس درس در کشور سامانه گرمایشی استاندارد ندارد.

آتش سوزی

به گزارش فارس، داریوش ورناصری معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: از سال ۹۱ بحث استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس در دستور کار سازمان نوسازی مدارس کشور قرار گرفت و اعتباراتی نیز برای آن پیش‌بینی شد.

وی ادامه داد: از آن زمان تا کنون ۶۰ درصد مدارسی که سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد ندارند، مجهز به سیسیتم استاندارد شدند و ۴۰ درصد باقی ماندند.

ورناصری به توزیع ۸ هزار بخاری هوشمند گازی بین مدارس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ هزار کلاس درس دارای سیستم گرمایشی استاندارد نیستند که امیدواریم تا یک یا دو سال آینده سیستم گرمایشی و سرمایشی این مدارس نیز استاندارد شود.

وی در خصوص سیستم گرمایشی مدارس غیردولتی، اظهار کرد: مؤسس مدارس غیردولتی برای اخذ مجوز فعالیت باید از سازمان نوسازی مدارس، مجوز استاندارد فضای آموزشی و تجهیزات را بگیرند که این مجوز دو ساله است و باید هر دو سال یکبار، آنها این مجوز را تمدید کنند و اگر انجام دهند، تخلف محسوب می‌شود.

کد خبر 425922

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha