همشهری آنلاین: معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور در پی فوت سه دانش‌آموز زاهدانی در حادثه آتش‌سوزی مدرسه گفت: نزدیک به ۹۰ هزار کلاس درس در کشور سامانه گرمایشی استاندارد ندارد.

آتش سوزی

به گزارش فارس، داریوش ورناصری معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: از سال ۹۱ بحث استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس در دستور کار سازمان نوسازی مدارس کشور قرار گرفت و اعتباراتی نیز برای آن پیش‌بینی شد.

وی ادامه داد: از آن زمان تا کنون ۶۰ درصد مدارسی که سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد ندارند، مجهز به سیسیتم استاندارد شدند و ۴۰ درصد باقی ماندند.

ورناصری به توزیع ۸ هزار بخاری هوشمند گازی بین مدارس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ هزار کلاس درس دارای سیستم گرمایشی استاندارد نیستند که امیدواریم تا یک یا دو سال آینده سیستم گرمایشی و سرمایشی این مدارس نیز استاندارد شود.

وی در خصوص سیستم گرمایشی مدارس غیردولتی، اظهار کرد: مؤسس مدارس غیردولتی برای اخذ مجوز فعالیت باید از سازمان نوسازی مدارس، مجوز استاندارد فضای آموزشی و تجهیزات را بگیرند که این مجوز دو ساله است و باید هر دو سال یکبار، آنها این مجوز را تمدید کنند و اگر انجام دهند، تخلف محسوب می‌شود.

کد خبر 425922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha