همشهری آنلاین: خاطرات بانوی اول پیشین آمریکا هفته گذشته ۹۲ هزار نسخه در بریتانیا فروخت و با کنار زدن پرفروش‌ترین نویسنده دو سال اخیر به کتاب شماره یک در بازار کریسمس تبدیل شد.

كتاب شدن ميشل اوباما

به گزارش ایران‌آرت به نقل از گاردین، کریسمس کلیدی‌ترین بازه زمانی بازار کتاب در بریتانیا و درآمد کتابفروشی‌ها از چهار هفته ماه دسامبر تقریبا برابر با ۱۵ درصد فروش در یک سال است. «شدن» میشل اوباما در آخرین هفته پیش از روزهای منتهی به کریسمس ۹۲ هزار نسخه در این کشور فروش رفت و به دو سال حکمرانی دیوید وَلیامز به عنوان محبوب‌ترین نویسنده کریسمس و پرفروش‌ترین چهره بازار کتاب پایان داد.

ولیامز که برای ایرانی‌ها بیشتر با داوری رقابت‌های استعدادیابی بریتانیا شناخته می‌شود، در هفته‌های منتهی به کریسمس در دو سال گذشته به ترتیب با کتاب‌های «گروه نیمه‌شب» و «پدر بد» صدرنشین جدول پرفروش‌ها بود. کتاب تازه او «هیولای یخی» شش هفته پیش منتشر شد و با اینکه با فروش ۵۲۰ هزار نسخه‌ای بازاری بهتر از دو کتاب پیشین داشته اما همچنان پشت سر کتاب خانم اوباما در رده دوم قرار دارد.

«هیولای یخی» هفته پیش کمی بیش از ۸۰ هزار نسخه فروخت که دست‌کم ۱۰ هزار نسخه کمتر از فروش ۹۲ هزار نسخه‌ای «شدن» است. میشل نخستین نویسنده رنگین‌پوست صدرنشین بازار کتاب کریسمس و نخستین زن پس از جی‌کی رولینگ در ۱۰ سال اخیر است که به این جایگاه می‌رسد. در سه هفته اخیر ۳۸۰ هزار نسخه چاپی از «شدن» در بریتانیا به فروش رسیده و میزان فروش آن در نسخه‌های صوتی و الکترونیک ۴۸۵ هزار بوده است.

ولیامز که از محبوب‌ترین نویسندگان کودک در تاریخ ادبیات معاصر بریتانیاست، در صفحه شخصی خود در توییتر صدرنشینی اوباما را تبریک گفت و نوشت: «تبریک برای شکست دادن کتاب من و تکیه زدن به شماره یک بازار کریسمس بریتانیا با کتاب درخشان «شدن». شما مانند نوری درخشان با شایستگی روی بالاترین نقطه این درخت نشسته‌اید.» تا امروز بیش از سه میلیون نسخه از «شدن» فقط در بازار آمریکا فروخته شده است.

کد خبر 425887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha