همشهری آنلاین: خواننده و آهنگساز ۲۷ ساله انگلیسی در سال ۲۰۱۸ رکورد پردرآمدترین تور موسیقی تاریخ را شکست و بالاتر از ستاره‌هایی چون تیلر سوئیفت و بیانسه ایستاد.

اد شيران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل، اد شیران در حالی سال ۲۰۱۸ را به پایان می‌رساند که درآمدش در هر روز از مرز یک میلیون دلار فراتر رفت. در مجموع چهار میلیون و ۸۶۰ هزار نفر برای دیدن کنسرت‌های او در بازه زمانی یک سال میلادی بلیت خریدند که بیشترین تعداد در ۳۰ سال اخیر است. این تعداد تماشاگر رقمی در حدود ۴۳۲ میلیون دلار به حساب شیران واریز کرد که در نوع خود یک رکورد است.

رکورد پیشین در اختیار گروه U۲ و تور کنسرت جاشوا تری بود که سال گذشته یعنی ۲۰۱۷ برگزار شد و ۳۱۶ میلیون دلار درآمد داشت. اگر بازه زمانی یک سال را در نظر نگیریم، تور ۳۶۰ همین گروه بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ با ۷۳۶ میلیون دلار رکورد تاریخ اجرای موسیقی زنده دنیا را در اختیار دارد و شاید چند سال طول بکشد تا یک خواننده یا گروه بتواند این رکورد را بشکند و آن را به نام خود سند بزند.

یکی دیگر از رکوردهایی که در بازار موسیقی امسال شکست، مجموع درآمد ۱۰ تور برتر ۲۰۱۸ بود. درآمد این کنسرت‌ها برای نخستین بار به مرز دو میلیارد دلار رسید که حدود ۲۰۰ میلیون دلار از رکورد ۱.۸ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۷ بالاتر است. ضمن اینکه ۱۴ درصد از مجموع درآمد ۱۰۰ تور برتر سال به حساب شیران و سوئیفت واریز شد تا این دو خواننده جوان حساب خود را از دیگر ستاره‌ها جدا کنند.

سوئیفت ۲۹ ساله و آمریکایی با ۳۴۵ میلیون دلار درآمد و ۲.۸۸ میلیون مخاطب پس از شیران بریتانیایی در رده دوم موفق‌ترین تورهای کنسرت سال ۲۰۱۸ ایستاد و کنسرت مشترک جی-زی و بیانسه با ۲۵۴ میلیون دلار و ۲.۱۶ میلیون بلیت در رده سوم برترین‌ها قرار گرفت. پینک، برونو مارس، ایگلز، جاسیتن تیمبرلیک، راجر واترز، یوتو و رولینگ استونز هم به ترتیب در رده‌های چهار تا ۱۰ هستند.

شیران تور کنسرت‌های خود را از ماه مارس ۲۰۱۷ پس از انتشار آلبوم موسوم به ÷ در سال گذشته آغاز کرد؛ آلبومی که در آمریکا و بریتانیا در صدر جدول پرفروش‌های موسیقی پاپ قرار گرفت. قرار است این تور تا میانه‌های تابستان ۲۰۱۹ ادامه یابد و با چهار اجرای بازگشت به خانه در ماه اوت در چنتری پارک ایپسویچ به پایان برسد.

کد خبر 425860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha