همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی روند فعالیت سامانه بارشی فعال در کشور از ورود سامانه بارشی جدید کشور در روز پنج‌شنبه، ۲۹ آذر خبر داد.

باران

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سامانه بارشی امروز (۲۷ آذر) ابتدا در مناطق غرب، جنوب غرب، شمال غرب، زاگرس شمالی و البرز مرکزی و غربی همچنین سواحل مرکزی و غربی دریای خزر فعال است و در بعد از ظهر به تدریج با عبور این سامانه از غرب کشور، عمده فعالیت آن در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور خواهد بود که بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.  

وی ادامه داد: این سامانه بارشی اوایل روز آینده (۲۸ آذر) سبب بارش‌های پراکنده برف در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی خواهد شد و به‌تدریج سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: فردا (۲۸ آذر) جو سایر مناطق کشور به نسبت پایدار خواهد بود که می‌تواند تا حدی موجب کاهش کیفیت هوا به ویژه در روز پنج‌شنبه (۲۹ آذر در شهرهای صنعتی شود.

به گفته وظیفه، پس فردا (۲۹ آذر) مجددا سامانه بارشی از سمت غرب کشور وارد کشور می‌شود که به‌تدریج شمال غرب کشور، استان‌های البرز، قزوین، تهران، مرکزی، قم و همچنین سواحل مرکزی و غربی دریای خزر را در بر می‌گیرد.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: فردا آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۱ و ۲ سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت پس فردا (۲۹ آذر) کمی ابری در بعداز ظهر همراه با افزایش ابر و در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد خواهد بود که دما در گرم‌ترین زمان به ۱۰ درجه سانتیگراد و در سردترین زمان به ۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

کد خبر 425748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha