همشهری آنلاین: معترضان به سیاست‌های رئیس جمهوری فرانسه ایستگاه‌های عوارض آزادراه‌های ناربون و پرپنینان را در این کشور به آتش کشیدند.

اعتراض جليقه زردها در فرانسه

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از تولوز، با ادامه اعتراض های مردم فرانسه که با پوشیدن جلیقه های زرد به 'جلیقه زردها' معروف شده اند، دو ایستگاه اخذ عوارض به آتش کشیده شد.

این آتش سوزی در منطقه پرپینیان جنوبی روی داد و نیروهای آتش نشانی منطقه پس از دریافت خبر آتش سوزی در ایستگاه عوارضی آزادراه منطقه وارد عمل شدند.

هفته گذشته نیز تظاهرات کنندگان با عبور از موانع فیزیکی پلیس، یک اتاقک کنترل پلیس را در همین منطقه به آتش کشیده بودند و همه تابلوی های راهنمایی و رانندگی را تخریب کردند.

آتش زده شدن این دو باجه اخذ عوارض موجب شد تا امروز بطور کامل عبور و مرور از آنها ممنوع شود تا بعد از تخمین میزان خسارت مجددا بازگشایی شوند.

روز شنبه نیز تظاهرات و اعتراض آرام پایتخت نشینان فرانسه، بعد از مدت کوتاهی به درگیری و خشونت با پلیس ضد شورش منجر شد.

نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان به سیاست های مکرون، به استفاده از گاز اشک آور در این خیابان روی آوردند.

در حالی که وزارت کشور فرانسه تعداد تظاهرات کنندگان را بسیار کمتر از هفته گذشته اعلام می کند، برخی معترضان معتقدند که علت اصلی آن مسدود شدن خیابان های منتهی به شانزه لیزه توسط پلیس بوده است.

به گزارش ایرنا، 'ایمانوئل مکرون' رئیس جمهوری فرانسه بتازگی اعلام کرد که برای بهبود شرایط زندگی اقشار کم درآمد جامعه معافیت های مالیاتی و افزایش ۱۰۰ یورویی حداقل دستمزد را در نظر می گیرد. دولت مکرون با اوجگیری اعتراض ها برنامه افزایش مالیات بر مصرف سوخت را نیز از بودجه سال ۲۰۱۹ میلادی کنار گذاشته است.

برنامه مذکور دلیل اصلی اعتراض های پنج هفته اخیر 'جلیقه زردها' بود که با وجود عقبگرد دولت، کماکان و با هدف تغییرات اساسی در سیاست های اقتصادی دولت و حتی استعفای مکرون ادامه داشته است.

پیش تر، کاخ الیزه به بهانه برخورد با 'شریف شیخات' عامل تیراندازی تروریستی استراسبورگ که چهار کشته برجای گذاشت، از جلیقه زردها خواسته بود تا تظاهرات امروز را لغو کنند تا توان پلیس صرف برخورد با تیرانداز این حادثه شود. شیخات پنجشنبه شب گذشته (۲۲ آذر) در درگیری با مأموران کشته شد

کد خبر 425619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha