یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سی و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز فیلم اروپایی شامگاه شنبه در شهر سویا در اسپانیا برگزار شد و فیلم سیاه و سفید «جنگ سرد» با بردن چهار جایزه فاتح مطلق این دوره لقب گرفت.

پاوليكوفسكي و كوليگ كارگردان و بازيگر جنگ سرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندی‌وایر، «جنگ سرد» که بهار امسال در بخش مسابقه جشنواره کن جایزه بهترین کارگردان را برای پاول پاولیکوفسکی به ارمغان آورده بود، در جوایز فیلم اروپایی برنده چهار جایزه بهترین فیلم اروپا، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه (پاولیکوفسکی) و بهترین بازیگر زن (جوانا کولیگ) شد. جایزه بهترین بازیگر مرد هم به مارسلو فونته برای بازی در «داگمن» متئو گارونه رسید.

آرماندو یانوچی، فیلمساز بریتانیایی برای ساختن هجویه سیاسی «مرگ استالین» جایزه بهترین فیلم کمدی را برد و جایزه کشف اروپایی به «دختر» به کارگردانی لوکاس دونت اهدا شد؛ فیلمی که نماینده بلژیک در اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان است. دو ناکام بزرگ این دوره «مرز» علی عباسی و «خوشحال چون لاتزارو» بودند که با وجود نامزدی در چهار بخش دست خالی مراسم اهدای جوایز را ترک کردند.

جایزه فیلم برگزیده مردم به «مرا به نام خودت صدا بزن» به کارگردانی لوکا گوادانینو رسید و کنستانیتن کاستا-گاوراس جایزه افتخاری را از دستان ویم وندرس، رئیس آکادمی فیلم اروپا گرفت. کارمن مائورا، بازیگر اسپانیایی به پاس شش دهه فعالیت پرثمر جایزه دستاورد عمر را به دست آورد و جایزه دستاورد اروپایی در سینمای جهان به رالف فاینس، بازیگر و کارگردان انگلیسی اهدا شد.

«جنگ سرد» که با پنج نامزدی پیشتاز سی و یکمین جوایز فیلم اروپایی بود، فقط در بخش بهترین بازیگر مرد جایزه نگرفت. پاولیکوفسکی ۶۱ ساله در ۲۰۱۵ با «ایدا» جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را برد و می‌تواند در ۲۰۱۹ با «جنگ سرد» برنده همین جایزه در نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار به نمایندگی از لهستان باشد.

کد خبر 425528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha