همشهری آنلاین: «آنچه در لهستان دیدیم، فقدان بنیادی فهم از بحران کنونی است.»

کنفرانس تغییرات اقلیمی لهستان برای اجرایی کردن توافق پاریس به توافق رسید

نمایندگان دولت‌های جهان شنبه در کنفرانس آب و هوایی کاتوویس در لهستان (COP 24) سرانجام برای اجرایی کردن توافق کنفرانس تغییرات اقلیمی پاریس به توافق رسیدند.

با این وجود، کنفرانس کاتوویس هیچ تعهد جدیدی برای مقابله با گرمایش کره زمین بر دولت‌های عضو تحمیل نکرد.

گزارش‌های علمی که اخیرا منتشر شده است نشان می‌دهد نسل امروز بشر باید برای حفظ کره زمین تولید گازهای گلخانه‌ای را برای مقابله با افزایش دو درجه‌ای دمای این سیاره کاهش دهد.

با این حال، دولت‌های جهان در سال ۲۰۱۵ تنها برای کاهش یک و نیم درجه‌ای کره زمین به توافق رسیدند. برای این منظور کل کشورهای جهان باید میزان گاز دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۳۰، پنجاه درصد کاهش دهند.

خروج ایالات متحده آمریکا، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه‌ای از توافق پاریس، کار را برای دست‌یابی به اهداف این توافقنامه به شدت پیچیده کرد.

با وجود ابراز رضایت نمایندگان کشورهای اروپایی از نتیجه مذاکرات کاتوویس، سازمان‌های بین‌المللی نسبت به برون داد این نشست جهانی ناخرسند هستند؛ مانوئل پولگار-ویدال، از رهبران بنیاد بین‌المللی طبیعت (WWF) گفت: «آنچه در لهستان دیدیم، فقدان بنیادی فهم از بحران کنونی است.»

توافق کنفرانس کاتوویس در چارچوب یک کتاب کار چندصد صفحه‌ای به نمایندگان کشورهای حاضر در این نشست تحویل داده شد. طرف‌های توافق پاریس باید با استفاده از دستورالعمل‌های این کتاب، تعهدات خود را اجرایی کنند.

کد خبر 425518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha