دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب گام‌های پرقدرت به سوی ثروت؛ اصول موفقیت سرمایه‌گذاری در بازار ایران تالیف علی خادم‌الرضا، دانشجوی دکتری کارآفرینی و با پیشگفتاری از پرویز درگی، مدرس دانشگاه و رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران از سوی انتشارات بازاریابی چاپ و منتشر شد.

کتاب گامهای پرقدرت به سوی ثروت منتشر شد

کتاب گامهای پرقدرت به سوی ثروت، کتابی است برای آنهایی که می‌خواهند گامهای قدرتمندی به سوی ثروت بردارند.

به نوشته‌ مولف این کتاب، علی خادم‌الرضا، ثروت و توان اقتصادی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت، کامیابی، خوشحالی مردم در زندگی شخصی و همچنین کشورها در مقیاس بزرگتر اجتماعی است.

دیدگاه‌های مولف کتاب روشن است، استدلالهایی که بر این دیدگاهها می‌آورد، نیز روشن است. از جمله آنکه بر این باور است که مشکل فقر و بی‌پولی از مشکلاتی است که با پول حل نمی‌شود!

وی همچنین بر این باور است که این درآمد بالا، طلا، مسکن، سرمایه‌گذاری در بورس نیستند که ما را ثروتمند می‌کنند بلکه دانش و مهارتهای ما درباره‌ی مدیریت درآمد بالا، طلا، مسکن، بورس، ارز و ... است که می‌تواند ما را ثروتمند کند. خوشبختانه تمامی این مهارتها با آموزش صحیح قابل دستیابی هستند.

کتاب حاضر، از اصول بنیادین موفقیت در سرمایه‌گذاری در ایران می‌گوید. بخش دوم کتاب، کاربردی است و مهمترین استراتژیهای موفقیت را در سرمایه‌گذاری ارائه می‌کند.

از سخنان بزرگان، در جابه‌جای کتاب می‌خوانید. این سخنان، هم انگیزه‌بخش هستند و هم خطوط راهنما و کلیدی را در اختیار خواننده قرار می‌دهند.

مولف کتاب پیشنهاد می‌دهد برای سرمایه‌گذاری لازم است از خطای کلیشه‌ای بپرهیزید. این خطا، ترکیبی است از بینش و پیشداوری. راه‌حل عملی نیز ارائه می‌دهد که باید دیوارهای ذهنی را خراب کنیم و پس از بررسی همه‌جانبه، تصمیم‌گیری کنیم.

از جمله بارزترین ویژگیهای این کتاب آن است که دیدگاه‌های تازه، پیچیده، و علمی مربوط به "اقتصاد"، بدون حاشیه‌پردازی، ساده و روان معرفی شده است. برای مثال، در این کتاب با جنبه‌هایی از "اقتصاد رفتاری" آشنا می‌شویم. اقتصاد رفتاری به ساده‌ترین تعریف پیوندی است بین دانش اقتصاد، و مطالعات روانشناسی.

فصلهای پایانی کتاب به خوبی از "اقتصاد رفتاری" بهره‌مند شده است آن هم بدون آنکه خواننده ناگزیر باشد خود را با مفاهیم پیچیده‌ی علمی درگیر کند و به زحمت بیفتد.

امتیاز دیگر کتاب، دریچه‌ها و کادرهایی است که در صفحات کتاب ملاحظه می‌شود. این کادرها، افشره‌ی آنچه نویسنده قرار است اطلاع بدهد، به سرعت در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

برای موفقیت در سرمایه‌گذاری، اطلاعات و داناییهای فراوانی نیاز داریم که این کتاب به خوبی به آن اشاره کرده است. در این کتاب، مبتنی بر دیدگاه وارن بافت، از ثروتمندترین مردان جهان می‌آموزیم که:

دایره‌ی شایستگی خود را بشناسید و همواره درون آن بمانید؛ اندازه‌ی این دایره مهم نیست، اما دانستن مرزهای آن حیاتی است.

کد خبر 425512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha