همشهری آنلاین: گروهی شناخته شده بارسلونا موسوم به غریو شجاعانه به طور رسمی از مقامات این باشگاه خواستند تا لوحی را که نام لوئیس فیگو بازیکن اسبق این تیم روی آن حک شده را از ورزشگاه نیوکمپ خارج کنند.

درخواست هواداران بارسا برای خارج کردن لوح «فیگو» از نیوکمپ

به گزارش ایرنا، روزنامه آ. اس اسپانیا نوشت: هواداران آبی اناری‌ها دل خوشی از بازیکن اسبق تیم ملی پرتغال نداشته و خاطره خوبی از او ندارند؛ در واقع بسیاری از آنها فیگو را به دلیل پیوستنش در سال ۲۰۰۰ از این تیم به رقیب دیرینه کاتالان ها یعنی رئال مادرید، خائن می دانند.
در زمان حضور فیگو در نیوکمپ، گروهی از هواداران باشگاه بارسلونا از منطقه اکسترامادورا اسپانیا، لوحی را با لوگوی آبی اناری ها و نام فیگو در ورودی ۴۲ نیوکمپ نصب کردند.

زمانی که ملی پوش اسبق پرتغالی در سال ۲۰۰۰ نیوکمپ را به مقصد رئال مادرید ترک کرد، این گروه نام خود را تغییر داد اما لوح مذکور با همان مشخصات قبلی روی سر در گیت ۴۲ باقی ماند و موجبات رنجش هوادارای را فراهم کرد که از نظرشان، کوچ فیگو به سانتیاگو برنابئو مظهر خیانت بوده است.
فیگو پیش از پیوستن به رئال و اقامت پنج ساله در این تیم، در فاصله سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ برای کاتالان‌ها بازی کرد.

در نامه رسمی گروه «غریو شجاعانه» آمده است: چگونه ممکن است لوح مربوط به هوادارانی که دیگر نیستند به افتخار بازیکنی که با رفتنش در تابستان سال ۲۰۰۰ به رئال مادرید، با نیرنگ و فریب، احساسات هواداران را به بازی گرفت و آنها را رنجاند، همچنان حفظ شده باشد.
براساس توییتی که در حساب کاربری این گروه منتشر شده، ظاهرا کانون هواداران باشگاه بارسلونا درخواست مذکور را مد نظر قرار داده و قصد دارند نسبت به برآورده ساختن آن اقدام کند

کد خبر 425508

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha