همشهری آنلاین: نمایندگان کمیسیون دولتی روسیه و سوریه توافقنامه‌هایی را در چارچوب رونق اقتصاد سوریه به ویژه در زمینه تلاش برای حذف دلار در مبادلات دوجانبه امضا کردند.

نه به دلار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از اسپوتنیک؛ اتاق بازرگانی و صنعت روسیه اعلام کرد نشست کمیسیون دولتی روسیه - سوریه با هدف کنار گذاشتن دلار در مبادلات دو جانبه و تعیین محورهای اصلی رونق اقتصادی سوریه جنگ زده در دمشق، پایتخت سوریه برگزار شد.

­ولادیمیر پادالکو Vladimir Padalko، معاون اتاق بازرگانی و صنعت روسیه در حاشیه این نشست اعلام کرد نمایندگان کمیسیون دولتی دو کشور توافقنامه هایی را در چارچوب رونق اقتصاد سوریه به ویژه در زمینه تلاش برای حذف دلار در مبادلات دو جانبه امضا کردند.

پادالکو گفت:‌ تا جایی که من می دانم مسائل مرتبط با مبادلات دوجانبه، حمل و نقل و تدارکات حل شده است. از هر کشور صد شرکت حضور دارند. این شرکت های خصوصی و شرکت های تجارت خارجی برای اجرای طرح های مشترک به اندازه کافی سرمایه دارند.

این مقام روس اعلام کرد: فعالیت های آنها در چارچوب توافق امضا شده از سوی روسای کمیسیون دولتی روسیه - سوریه انجام خواهد شد. قراردادی در خصوص ۱۰ محور اصلی رونق سوریه در همه زمینه های مهم و حیاتی به ویژه انرژی، بهداشت، ساختمان و کشاورزی امضا می شود.

نشست کمیسیون دولتی روسیه - سوریه با ریاست مشترک دو کشور که از سوی روسیه یوری بوریسف، معاون نخست وزیر حضور داشت جمعه ۱۴ دسامبر در دمشق برگزار شد.

بوریسف در پایان دیدار خود با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه اعلام کرد اقتصاد سوریه به رونق سریع نیاز دارد تا تروریست ها نتوانند از بین سوری های محروم اعضای جدید بگیرند.

معاون نخست وزیر روسیه گفت: باید سریع اقدام کرد چون طولانی شدن روند رونق اقتصادی مشکلات جدی به ویژه در زمینه افزایش دوباره فعالیت تروریست ها را به دنبال خواهد داشت. برای تروریست ها پیدا کردن طرفدار از بین سوری های محروم از امکان تامین غذای خانواده خود بسیار آسان است.

طرحی درباره کنار گذاشتن دلار در اقتصاد روسیه به ویژه امتیازات مالیاتی برای شرکت ها به منظور انجام مبادلات بر اساس روبل اوایل ماه اکتبر به دولت ارائه شده است.

آنتون سیلوانف، وزیر دارایی روسیه اعلام کرد در این طرح تدابیری به ویژه در زمینه مالیاتی با هدف ترغیب شرکت ها به استفاده از روبل پیش بینی شده است

کد خبر 425486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha