شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نقشه موزه ایران درودی را جهانگیر درویش ـ معمار استادیوم تختی ـ طراحی و هدیه کرده و امیدوار است ساختمان این موزه را که این بانوی نقاش برای آن نگرانی بسیاری دارد هر چه زودتر آماده و تحویل دهد.

ايران درودي

جهانگیر درویش درباره‌ نقشه موزه ایران درودی توضیح داد: به دلیل سایز بزرگ تابلوها و همچنین تعداد زیاد آنها، به دیوارهای زیادی برای نصب نیاز داریم، پس شرایط لازم برای این کار را به وجود می‌آوریم. امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم ساختمان موزه خانم درودی را که بابت این موضوع نگرانی بسیاری هم دارد آماده و تحویل دهیم.

او در گفت و گو با خبر گزاری ایسنا درباره معماری این موزه بیان کرد: معماری این موزه در فضای باز است و وسط آن ستونی وجود ندارد. به همین دلیل به اصطلاح شکل زین اسبی برای آن تعبیه شده است. همچنین بخشی به عنوان آمفی‌تئاتر در زیر ساختمان موزه برای آن در نظر گرفته‌ایم.

این معمار گفت: همچنین سالن کنفرانسی با ظرفیت صد و خورده‌ای نفر برای موزه در نظر گرفته‌ایم تا با اجاره آن به انجمن‌ها و برنامه‌های مرتبط مختلف و غیره، پول آب و برق موزه تامین شود.

درویش درباره نمای بیرونی ساختمان موزه نیز اظهار کرد: نمای بیرونی موزه مثل ساختمان تلویزیون که سال‌ها پیش ساخته‌ام ساده، بتنی و همراه با شیارهای مخصوص است.

سرانجام بعد از گذشت دو سال و ۹ ماه، قرارداد واگذاری حق بهره‌برداری از زمینِ موزه ایران درّودیروز چهارشنبه (۲۱ آذرماه) ابلاغ شد و برای نخستین‌بار اجازه بهره‌برداری از زمین موزه شخصی هنرمند نقاشی که ۱۹۵ تابلویش را به صورت محضری به مردم ایران بخشیده، داده شد.

کد خبر 425444

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha