همشهری آنلاین: سینمای بریتانیا که در نخستین سال پس از پایان جنگ جهانی دوم یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر تماشاگر داشت، در سال رو به پایان می‌تواند بهترین رکورد را در نیم قرن اخیر ثبت کند.

اميلي بلانت در بازگشت مري پاپينز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، آخرین بار که تعداد تماشاگران سینما به مرز ۱۷۵ میلیون نفر رسید، سال ۱۹۷۱ بود. ۴۷ سال پیش به لطف اکران آثاری چون «ویلن‌زن روی بام»، «ارتباط فرانسوی»، «هری کثیف» و فیلم جیمز باندی «الماس‌ها ابدی‌اند» حدود ۱۸۰ میلیون بریتانیایی به سینما رفتند. سال گذشته حدود ۱۶۰ میلیون نفر در بریتانیا در سالن‌های تاریک به تماشای فیلم نشستند و انتظار می‌رود این رکورد امسال شش میلیون نفر بهتر شود.

در چهار سال از پنج سال اخیر تعداد تماشاگران سینما در ماه دسامبر حدود ۱۶ میلیون نفر بوده است و اگر امسال هم ۱۶ میلیون بریتانیایی در آخرین ماه سال سینما بروند، تعداد تماشاگران سال ۲۰۱۸ به ۱۷۶ میلیون نفر می‌رسد؛ شش میلیون نفر بیش از ۲۰۱۷. در آن سوی اقیانوس هم احتمال دارد رکورد گیشه سینماهای آمریکا شکسته شود و برای نخستین بار در تاریخ به عدد خیره‌کننده ۱۲ میلیارد دلار برسد.

«بازگشت مری پاپینز»، «آکوامن»، فیلمی تازه از مجموعه «ترنسفورمرها» و یک «اسپایدرمن» کارتونی فیلم‌هایی هستند که در روزهای مانده از سال ۲۰۱۸ در سینماهای بریتانیای روی پرده می‌روند و می‌توانند به درآمد بیشتر گیشه کمک کنند. کارشناسان معتقدند تنوع و گونه‌گونی فیلم‌هایی که امسال به نمایش عمومی درآمدند، بیشترین نقش را در رکوردشکنی سینمای بریتانیا داشته است؛ از موزیکال و انیمیشن‌های خانوادگی تا فیلم‌های ابرقهرمانی.

سال گذشته چهار فیلم از مرز فروش ۴۰ میلیون پوند در بریتانیا گذشتند که عبارتند از «جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای»، «دیو و دلبر»، «دانکرک» و «من نفرت‌انگیز۳». در فاصله دو هفته تا پایان سال میلادی، تعداد فیلم‌های مثبت ۴۰ میلیون پوند به هشت رسیده و انتظار می‌رود تا پایان ۲۰۱۸ این تعداد به ۱۱ برسد. «آکوامن»، «جانوران شگفت‌انگیز: جنایت‌های گریندل‌والد» و «بازگشت مری پاپینز» دیگر فیلم‌های ۴۰ میلیون پوندی خواهند بود.

کد خبر 425438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha