همشهری آنلاین: مدیرعامل خانه کتاب، مذاکرات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برای استفاده از موقوفات بلااستفاده جهت فعالیت کتابفروشی با اجاره‌های پائین را مثبت ارزیابی کرد.

كتابفروشي و خانه كتاب

به گزارش خبرگزاری ایبنا،  نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب که اواخر هفته گذشته برای تجلیل از مفاخر فرهنگ و ادب چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده بود، در ادامه برنامه‌های خود در این استان، به اتفاق داریوش رضوانی مشاور معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد و جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، از پاتوق کتاب شهر کرد بازدید کرد.

نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل خانه کتاب هم ضمن تقدیر از تلاش‌های دست‌اندرکاران و مدیران مجموعه پاتوق کتاب در نقاط مختلف کشور، از اقدامات صورت گرفته در جریان اجرای طرح پائیزه کتاب برای افزایش اعتبار کتابفروشی‌های مناطق کم‌برخودار کشور با هدف ایجاد انگیزه در کتاب‌خوان‌ها جهت حضور در کتابفروشی‌ها و خرید کتاب از آنها، سخن گفت.

وی همچنین با اشاره به مذاکراتی که در سطوح بالا میان مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه برای استفاده از برخی موقوفه‌ها - که در حال حاضر استفاده خاصی از آنها صورت نمی‌گیرد - جهت فعالیت کتابفروشی در آنها با رقم‌های اجاره پائین، توافقات اولیه صورت گرفته میان سیدعباس صالحی و حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی را در این زمینه، مثبت ارزیابی کرد.

مدیرعامل خانه کتاب همچنین ابراز امیدواری کرد: به زودی امکان استفاده از موقوفه‌های بلااستفاده در سطح کشور که واقفان، آنها را برای امور خیریه عمومی وقف کرده‌اند، به عنوان کتابفروشی فراهم شود.

در این بازدید داریوش رضوانی مشاور معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد هم در سخنانی ضمن اذعان به مشکلات حوزه نشر در کشور، از کتابفروشی‌ها که در این شرایط سخت اقتصادی همچنان پرچم کتاب و فرهنگ مکتوب را برافراشته نگاه داشته‌اند، تقدیر کرد و وعده داد که این معاونت در حد توان خود پشتیبان فعالان این حوزه باشد و گره‌گاه‌های این عرصه را شناسایی و برطرف کند.

کد خبر 425419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha