شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت طلا در حالی که به دنبال انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا در آستانه نشست هفته آینده فدرال رزرو ارزش دلار افزایش یافته است به پایین‌ترین رقم در طی بیش از یک هفته گذشته رسید.

طلا

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که به دنبال انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا در آستانه نشست هفته آینده فدرال رزرو ارزش دلار افزایش یافته است، قیمت طلا روز جمعه ۲۳ آذرماه به پایین‌ترین رقم در طی بیش از یک هفته گذشته رسید و در مسیر ثبت بیشترین کاهش هفتگی در طی بیش از یک ماه اخیر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۱۲۳۹ دلار و ۲ سنت رسید. در اوایل جلسه دیروز قیمت فلز زرد به پایین ترین رقم از ۴ دسامبر یعنی ۱۲۳۲ دلار و ۳۹ سنت رسید. قیمت طلا در این هفته حدود ۰.۸ درصد کاهش یافت. قیمت طلای آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه ۰.۴۸ درصد افت داشت و به ۱۲۴۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.

پس از آنکه آمارها نشان داد که میزان هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان آمریکایی افزایش یافته و تولیدات صنعتی در ماه نوامبر تقویت شده است، ارزش دلار به بالاترین رقم ۱۹ ماه گذشته رسید.

سوکی کوپر، تحلیلگر بازار فلزات گرانبها در بانک استاندارد چارترد در این باره گفت: «تقویت دلار بر تمام بازارها تاثیرگذار بوده است. عامل اصلی تحولات قیمتی در روزهای آینده انتظارات بازارها از موضع فدرال رزرو خواهد بود.»

بازارها در انتظار نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا در روزهای ۱۸ و ۱۹ دسامبر هستند که احتمالا در طی آن نرخ بهره افزایش خواهد یافت. اما تمرکز اصلی روی چشم‌انداز افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

رونان مانلی، تحلیلگر فلزات گرانبها گفت: «با توجه به در پیش بودن نشست فدرال رزرو در هفته آینده، هرگونه افزایش قیمت طلا در نتیجه تقویت ارزش دلار خنثی خواهد شد.

کد خبر 425415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha