همشهری‌آنلاین: مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از آغاز عملیات حفاری و احداث تیرهای پیش رو در پروژه احداث تونل- زیرگذر امتداد خیابان استاد معین خبر داد.

احداث تونل - زیرگذر استادمعین

به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس احسان نوش‌آبادی هدف از اجرا تیرهای پیش رو در بستر خیابان آزادی را افزایش ضریب پایداری در زمان حفاری تونل و به حداقل رساندن نشست‌های احتمالی ذکر و اضافه کرد: کار حفاری و احداث ۷ تیر پیش رو که هریک بیش از ۷۲ متر طول دارند، در دستور کار قرار گرفته و در گام نخست ضمن رعایت دقیق ملاحظات ایمنی، حفاری اولین تیر بتنی از جبهه جنوبی پروژه آغاز شده است.  

نوش‌آبادی در ادامه از نصب و راه‌اندازی ابزار دقیق برای پایش نشست‌های احتمالی در زمان حفاری و احداث بخش تونلی پروژه احداث تونل- زیرگذر امتداد خیابان استاد معین خبر داد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، در تشریح پیشرفت عملیات اجرایی در سایر بخش‌های پروژه از بتن‌ریزی یک بخش ۳۵ متری از سقف زیرگذر در جبهه جنوبی پروژه در آینده نزدیک خبر داد و با اعلام اتمام عملیات احداث شبکه جایگزین لوله ۷۰۰ میلیمتری آب، رفع این معارض تاسیساتی را زمینه ساز گشایش جبهه های کاری جدید به منظور احداث سقف زیرگذر در خیابان استاد معین و همچنین خاک‌برداری رمپ جنوبی پروژه دانست.

لازم به ذکر است با بهره‌برداری از این زیرگذر تونلی، ضمن افزایش ظرفیت معابر شمالی- جنوبی منطقه، از ترافیک کندروهای خیابان آزادی کاسته شده و وضعیت تردد در مسیرهای امتداد بزرگراه یادگارامام(ره) بهبود می یابد. برقراری ارتباط خیابان استاد معین با محلات شمال خیابان آزادی، سبب خروج این معبر حمل و نقلی از بن‌بست موجود شده و به این ترتیب رفت و آمد میان محلات مناطق ۲ و ۹ شهرداری تهران تسهیل خواهد شد.

کد خبر 425410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha