همشهری آنلاین: خواننده کلمبیایی و همسر سرشناس بازیکن تیم فوتبال بارسلونا متهم به ۱۶ میلیون دلار (۱۴.۵ میلیون یورو) فرار مالیاتی در اسپانیا شد.

شكيرا و جرارد پيكه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، شکیرا از حدود سه سال پیش همراه با جرارد پیکه و دو پسرشان از باهاماس به کاتالونیا در اسپانیا آمده و در این ایالت جدایی‌طلب اسپانیا زندگی می‌کند. با این حال، فرار مالیاتی این خواننده نامدار مربوط به سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ است که ادعا کرده بود در باهاماس زندگی می‌کرده اما در واقع ساکن شهر بارسلونا، مرکز ایالت کاتالونیا بوده است.

مقام‌های رسمی کاتالونیا معتقدند شکیرا می‌بایست برای درآمدهای خود از محل فعالیت‌های بین‌المللی و جهانی به دولت اسپانیا مالیاتی در حدود ۱۳ میلیون پوند (۱۶.۳ میلیون دلار و ۱۴.۵ میلیون یورو) می‌پرداخت اما با ادعای اقامت در باهاماس از زیر پرداخت مالیات شانه خالی کرده است. در واقع، او بیشتر روزهای سال را در خانه‌اش در بارسلونا حضور داشت و فقط برای اجرای کنسرت یا حضور در برنامه‌های دیگر از اسپانیا خارج می‌شد.

پرونده فرار مالیاتی خواننده محبوب کلمبیایی حدود یک سال پیش در اسپانیا گشوده شد و پس از ۱۱ ماه فعالیت مقام‌های رسمی به اعلام میزان دقیق این رقم انجامید. حالا قاضی دادگاه باید درباره احتمال محاکمه شکیرا یا تبرئه او حکم بدهد. نکته جالب اینکه شکیرا با وجود اقامت در بارسلونا در تمام این سال‌ها شهروند باهاماس محسوب می‌شده و شاید همین مساله بتواند به پیروزی‌اش در دادگاه ختم شود.

خواننده برنده جایزه گرمی سال ۱۹۹۷ بنیاد پابرهنه‌ها را بنیان نهاد تا از کودکان فقیر در سراسر جهان حمایت کند. شکیرا که سرود رسمی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را هم خوانده، تازه‌ترین چهره سرشناس متهم به فرار مالیاتی در اسپانیاست. پیش از او لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هم با اتهام‌های مشابه مواجه و به پرداخت جریمه بدل از حبس محکوم شده بودند.

کد خبر 425401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha